کشتی‌های حامل بیش از 200 میلیون بشکه نفت در انتظار پهلو گرفتن در بنادر چین

کاهش بهای نفت باعث شده تا خریداران این ماده ارزشمند با مشکل ترافیک شدید کشتی‌ها در بنادر خود مواجه شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اویل پرایس؛ بر اساس گزارشی منتشر شده از رویترز، کشتی هایی حامل بیش از 200 میلیون بشکه نفت در نقاط مختلف جهان، در انتظار حرکت به سوی چین و یا ورود به بنادر این کشور هستند. 

شاید این مساله که تولیدکنندگان و مصرف کنندگان یکی از مهم ترین مواد در جهان آمادگی استفاده از حجم انبوه طلای سیاه را ندارند کمی عجیب باشد؛ اما به نظر می رسد خاورمیانه با مشکل نفت مازاد آماده انتقال به کانتینرها مواجه شده و بنادر چینی نیز کشتی های حامل این ماده را تا هفته ها در انتظار تخلیه بار نگه می دارند.

در اثر کاهش بهای نفت، چین به پالایشگاه های کوچکتر اجازه داده است تا به شکل مستقیم به واردات نفت مورد نیاز خود بپردازند و آن ها نیز از این فرصت حداکثر استفاده را کرده اند.

میزان واردات نفت چین در سه ماهه اول سال میلادی جاری با افزایشی 13 درصدی نسبت به سال گذشته در سطح 91.1 میلیون تن قرار گرفته است. بیشترین سهم این افزایش واردات در اختیار پالایشگاه های کوچک چین است.

در همین حال فروشندگان و تاجران در سطح گسترده ای در حال از دست دادن سرمایه های خود هستند. رویترز اشاره کرده است هزینه اجاره یک تانکر نفتی برابر با روزانه 50 هزار دلار است و در حال حاضر 125 هزار تانکر در بندرهای آسیایی و خاورمیانه قرار گرفته است. ثابت ماندن این تانکرها برابر میلیون ها دلار ضرر روزانه است و حرکت نکردن آن ها نیز باعث شده است تا همانند یک ترافیک معمولی شهری، اثرات منفی آن در تمامی صنایع مرتبط احساس شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار