رئیس سازمان چای خبر داد

برداشت برگ سبز چای آغاز شد/ مردم با چای داخل آشتی کردند

رئیس سازمان چای گفت: با توجه به شرایط جوی پیش بینی می شود که برخی کارخانه ها از فردا برداشت خود را آغاز کنند.

محمد ولی روزبهان رئیس سازمان چای در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فصل برداشت چین اول برگ سبز چای اظهار داشت: با توجه به شرایط جوی، پیش بینی می شود که برخی کارخانه ها در مناطق دشتی نسبت به ارتفاعات و مازندران از روزهای آغازین اردیبهشت ماه برداشت خود را آغاز کنند.

وی افزود: در واقع با توجه به شرایط جوی و اینکه گیاه موجود زنده است می توان گفت که برداشت رسمی از 5 اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد اما نباید فراموش کرد که در صورت کاهش دما و نزولات جوی برداشت به تعویق خواهد افتاد.

روزبهان در ادامه با اشاره به پیش بینی میزان تولید گفت: امسال بیش از 22 هزار هکتار از باغ های چای زیر کشت رفته و همواره پیش بینی می شود که در صورت مساعدت شرایط جوی میزان تولید برگ سبز چای با 10 الی 12 درصد افزایش به 90 هزار تن برسد.

گفتنی است که در صورت کاهش نزولات جوی در تابستان این میزان تولید محقق نخواهد شد.

رئیس سازمان چای در ادامه یادآور شد: در سال جاری دولت حمایت ویژه از چایکاران به عمل آورد به طوریکه صندوق حمایت از چایکاران به ازای هر هکتار یک میلیون و 600 هزار تومان در اختیار چایکاران قرار داد تا با افزایش تولید و کاهش واردات سیاست اقتصاد مقاومتی تحقق یابد.

وی با بیان اینکه امسال 9 میلیارد تومان وام با کارمزد 4 درصد به چایکاران پرداخت شده، بیان کرد: چایکاران عضو صندوق تا پایان اردیبهشت ماه می توانند با مراجعه به صندوق و بدون تشریفات اداری تسهیلات با کارمزد 4 درصد را دریافت کنند.

روزبهان با اشاره به افزایش 30 درصدی درآمد چایکاران گفت: سال گذشته با توجه به حمایت های ویژه ای از چایکاران و فروش چای تولیدی کارخانه ها تا پایان بهمن ماه و افزایش درآمد چایکاران مجددا روحیه نشاط و شادابی به چایکاران بازگشت.

رئیس سازمان چای تصریح کرد: با توجه به فروش بی سابقه چای تولیدی در سال گذشته می توان گفت که مردم با تولیدات داخل به سبب کیفیت بالا و مصول ارگانیگ و عاری از سموم آشتی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار