ضرورت افزایش 50 درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای

رئیس اتحادیه چایکاران گفت: با توجه به آنکه 40 درصد باغات چای به مخروبه های جنگلی تبدیل شده، افزایش 50 درصدی خرید تضمینی در راستای حمایت از چایکاران ضروری است.

ایرج هوسمی رئیس اتحادیه چایکاران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به افزایش خرید تضمینی برگ سبز چای اظهار داشت: در صورت مساعدت هوا، چین بهاره برگ سبز چای بین روزهای 10 تا 15 اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به پیش بینی وضعیت تولید چای در سال جاری گفت: در حال حاضر شرایط آب و هوا مساعد است اما اگر با سرمازدگی محصول مواجه شویم، محصول آسیب خواهد دید و به همین خاطر اکنون نمی توانیم پیش بینی در خصوص وضعیت تولید داشته باشیم چرا که افزایش تولید برگ سبز چای به بارش به موقع باران بستگی دارد.

هوسمی با اشاره به اینکه حدود 40 درصد باغات از سوی چایکاران رها شده،  و به مخروبه  جنگلی تبدیل شده ،بیان کرد: هر چند که نرخ خرید تضمنی برگ سبز چای در دو سال گذشته، افزایش قابل توجهی داشته اما لازم به ذکر است که این افزایش قیمت نیز جوابگوی دخل و خرج چایکاران نیست لذا حداقل لازم است که بهای برگ سبز چای 50 درصد افزایش یابد.

رئیس اتحادیه چایکاران در ادامه یاداور شد: براساس آمار سازمان چای در دهه هفتاد، میزان چای خشک تولیدی در کشور حدود 70 هزار تن بوده و حال گفتنی است که اگر متوسط خرید بهای برگ سبز چای  از چایکاران به کیلویی حداقل 5 هزار تومان برسد ،تولید به مرز 50 الی 55 هزار تن خواهد رسید .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار