اهواز؛

تقدیر وزیر راه و شهرسازی از استاندار خوزستان

وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون ایمنی راه های کشور از استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان بخاطر کاهش آمار تصادفات در استان قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر عباس آخوندی در نشست هفتاد و یکم کمیسیون ایمنی راه‌ها در جریان تحلیل عملکرد و ارائه گزارش ایمنی حمل و نقل استان خوزستان که با حضور اعضای کمیسیون، استاندار و برخی مقامات خوزستان برگزار شد، ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در این استان و با اشاره به رتبه مناسب خوزستان در ایمنی‌ راه‌ها بیان کرد: لازم است هم به صورت کتبی و هم به صورت حضوری از دستگاه‌هایی که نقش مثبتی در کاهش آمار تصادفات در استان خوزستان داشته اند تقدیر و تشکر به عمل آید.

وی با تأکید بر اینکه در سفر به استان خوزستان حتما باید طرح جامع استان مرور شود تا اگر نیاز به تصمیم‌گیری مجددی داشت در این خصوص تصمیم‌گیری صورت گیرد٬ افزود: نکته مهم این است که برای تحقق ایمنی باید هم‌افزایی میان همه دستگاه‌های درگیر و مسئول صورت گیرد و این اتفاقی است که در خوزستان رخ داده است.

 آخوندی اطلاع رسانی و آموزش صورت گرفته در استان را در کاهش تصادفات و تلفات تأثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: اتفاق خوبی که در خوزستان رخ داده این است که دستگاه‌ها و عواملی که در ایمنی نقش داشتند هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی خود را در ایمنی مسئول می‌دانستند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه بسیار تلاش کرده است تا بحث مسئولیت اجتماعی را از بعد مادی و معنوی به همکاران خود و همچنین سایر دستگاه‌ها یادآور شود٬ اظهار داشت: باید این موضوع به یک فرهنگ اجتماعی تبدیل شود تا هرکس در جامعه زندگی می‌کند به آثار اجتماعی وجودش در جامعه نیز حساس باشد.

رئیس کمیسیون ایمنی راه‌های کشور با تأکید بر اینکه تداوم کاهش تلفات در استان خوزستان بسیار اهمیت دارد اضافه کرد: این مهم می‌تواند با پیگیری‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص نصب دوربین‌های ثبت تخلف رانندگی تداوم و ادامه داشته باشد.

وی یکی از نکات مثبت استان خوزستان را برخورداری از شبکه ریلی مناسب خواند و  افزود: شبکه ریلی استان خوزستان شبکه بسیار خوبی است و در حال حاضر ریل‌باس‌های بین اهواز-بندرامام یکی از ظرفیت‌های ریلی استان است که می‌تواند توسعه ریل‌باس‌ها و قطارهای حومه‌ای در استان خوزستان کمک زیادی به کاهش حجم بالای تردد جاده‌ای در خوزستان کند.

عباس آخوندی گفت: ریل‌های خوزستان از نزدیک دزفول عبور می‌کند ولی متأسفانه در دزفول یک ایستگاه مناسب نداریم و شبکه مسافری از اهواز به دزفول متصل نمی‌شود. قطعا با به کار بردن تمهیدی در این خصوص می‌توان در ایمنی موثر عمل کرد.

وی خطاب به استاندار خوزستان تأکید کرد: اگر بتوانیم از همین امسال اقداماتی را آغاز کنیم که بخشی از کاروان‌های راهیان نور را از جاده به ریل منتقل کنیم٬ می‌توانیم بخش اعظمی از بار ترافیکی استان را به ریل منتقل کنیم تا آرامش مطلوبی را برای جاده‌ها فراهم شود و هم کاهش تلفات و هم ایمنی راه‌ها را به دنبال داشته باشیم.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید یادآور شد: بیش از ۹۰ درصد مسیری که کاروان‌های راهیان نور طی می‌کنند دارای زیرساخت‌های ریلی است و پیمودن مسیر باقی مانده که برای حاضر شدن در مناطق جنگی نیاز است را می‌توان از اتوبوس استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه در ایام اربعین نیز می‌توان از ظرفیت قطارهای فوق‌العاده برای این ایام استفاده کرد و حجم ناوگان ریلی را افزایش داد٬ گفت: بهترین گزینه برای رهایی از یک حجم ترافیکی عظیم در مناطقی که عبور و مرور دائمی وجود دارد٬ روی آوردن به حمل و نقل ریلی و انتقال بار ترافیکی به روی ریل است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: باید در استان خوزستان برنامه‌ریزی صورت گیرد و اگر نیاز است من نیز با صدور دستورات مقتضی را به شرکت راه‌آهن می‌دهم و این شرکت را موظف به همکاری در این راستا خواهم کرد.

شایان ذکر است این تشکر به دلیل مدیریت ایمنی و عملکرد مثبت کمیسیون ایمنی راه‌های استان به ویژه همکاری و هماهنگی اعضای کمیسیون با هدایت و راهبری استاندار و دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها صورت گرفته است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.