اهواز؛

ضرورت استفاده از آب آشامیدنی بطری

درپی بحران سیل در خوزستان از آب آشامیدنی بطری استفاده شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: پس از بحران‌هایی از جمله سیل اخیر خوزستان، در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی، امکان شیوع بیماری‌های عفونی وجود دارد.

شکرالله سلمان‌زاده افزود: توصیه می‌شود که از آب آشامیدنی بطری استفاده شود و در صورت عدم دسترسی به آب بطری از آب لوله‌کشی با کلر کافی و یا آب خام جوشانده شده استفاده کرد زیرا در ایجاد و شیوع بیماری‌ها هنگام و پس از بحران، نوع آب آشامیدنی و غذاها بسیار تاثیرگذار است.

سلمان زاده اظهار داشت: اکنون کلر مادر در میان اهالی روستاهای سیل‌زده در حال توزیع است و روش کلرزنی آب خام نیز به آنان آموزش داده می‌شود این روش از جمله اقداماتی است که می‌توان جهت پاکسازی آب آشامیدنی، پیش از مصرف انجام داد.

وی بیان کرد: بیماری‌های اسهالی و روده‌ای از شایع‌ترین بیماری‌ها هنگام بحران از جمله سیل هستند. همچنین ممکن است انواع هپاتیت‌ها از طریق مصرف آب آشامیدنی و غذای نامناسب طی مدت بحران شایع شود که احتمال شیوع انواع هپاتیت‌ها به دلیل محدود بودن مناطق سیل‌زده، کم است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان تصریح نمود: تاکنون در مناطق سیل‌زده اهواز بیماری خاصی مشاهده نشده و امید است با انجام اقدامات لازم از جمله توزیع آب آشامیدنی بطری، کلر مادر و آموزش، در آینده نیز بیماری خاصی شایع نشود.

وی توصیه کرد: درپی طغیان رودخانه‌های خوزستان از مصرف سبزیجات در مناطق آسیب‌دیده و سیل‌زده، اجتناب شود، زیرا امکان سالم‌سازی و پاکسازی سبزیجات در چنین شرایطی فراهم نیست.

انتهاي پیام/و

برچسب ها: خوزستان ، ضرورت ، آب ، آشامیدنی ، بطری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.