تبریز؛

فعالیت 583 باشگاه در آذربایجان شرقی

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی از کاهش تعداد ورزشکاران بیمه شده در این استان طی سال 1394 نسبت به سال 1393 خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فرج اللهی در نشست مشترک معاون حقوقی، پارلمانی و استان های وزارت ورزش و جوانان با روسای ادارات ورزش و جوانان، هیات ها، باشگاه های و خیرین ورزشی آذربایجان شرقی، افزود: تعداد ورزشکاران بیمه شده این استان در سال 1393 افزون بر 140 هزار نفر بود که این رقم در سال گذشته به 127 هزار و 687 نفر کاهش پیدا کرد که رشد منفی بیش از هشت درصدی را نشان می دهد.

وی، افزایش حق بیمه را دلیل عمده و اصلی کاهش تعداد ورزشکاران بیمه شده آذربایجان شرقی عنوان و اظهار کرد: اگر در این زمینه بازنگری صورت نگیرد روند کاهشی تعداد ورزشکاران بیمه شده محتمل خواهد بود.

فرج اللهی، از فعالیت 48 هیات ورزشی در بخش آقایان و 40 هیات ورزشی در بخس بانوان آذربایجان شرقی خبر داد و با بیان اینکه هم اکنون دو هیات توسط سرپرست اداره شده و تعداد پنج هیات نیز بدون رئیس می باشد، اظهار کرد: تا پایان اردیبهشت وضعیت تمامی هیات های ورزشی با برگزاری مجمع عمومی و انتخاباتی مشخص خواهد شد.

وی، اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در سال گذشته را سه میلیارد و 300 میلیون ریال اعلام کرد.

فرج اللهی، از فعالیت 585 باشگاه ورزشی خصوصی و نیمه دولتی در آذربایجان شرقی خبر داد که از این تعداد 335 باشگاه در سطح شهرستان تبریز و بقیه در 20 شهرستان استان در رشته های مختلف فعالیت دارند.

وی ادامه داد: هم اکنون تعداد 41 تیم از آذربایجان شرقی در لیگ های برتر رشته های گوناگون حضور دارند و اکثر این تیم ها از سوی بخش خصوصی مورد حمایت قرار دارند.

به گفته فرج اللهی، طی سال 1394 ورزش آذربایجان شرقی 840 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی و غیردولتی مورد حمایت قرارگرفته این رقم در بخش های مختلف ورزش همگانی و قهرمانی هزینه شده است.

وی، انعقاد هشت عنوان تفاهم نامه همکاری با دستگاه ها و ادارات آذربایجان شرقی توسط ورزش و جوانان استان را از جمله فعالیت های بخش ورزش همگانی عنوان کرد که در آن تعداد 15 هیات ورزشی همکاری می کنند.

معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی همچنین از برگزاری و میزبانی 125 جشنواره ورزشی بومی و محلی در آذربایجان شرقی طی سال گذشته خبر داد و گفت: این برنامه ها در سال جدید نیز ادامه خواهد داشت.
 
انتهای پیام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار