تبریز؛

فعالیت های کلان ورزش تبریز برجسته شود

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزیر ورزش و جوانان با تمجید از فعالیت های گسترده بخش خصوصی در ورزش آذربایجان شرقی گفت: این فعالیت های بی نظیر باید توسط ادارات ورزش و جوانان و رسانه ها به نحو شایسته ای برجسته سازی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛امیررضا خادم روز در نشست مشترک با روسای ادارات ورزش و جوانان، هیات ها، باشگاه های و خیرین ورزشی آذربایجان شرقی، فعالیت های گسترده بخش های غیر دولتی این استان در ورزش همگانی و قهرمانی را الگو و نمونه ای بارز در کل کشور برشمرد و افزود: جای سئوال و تامل است که چرا این همه فعالیت در رشته های گوناگون آن گونه که شایسته آذربایجان است، بازتاب آن چنانی ندارد.

وی ادامه داد: این در حالی است که گفتن چنین فعالیت ها و ارایه گزارش های مختلف از آن در رسانه ها می تواند قوت قلب و اعتماد به نفس قابل توجهی برای فعالان و مدیران ورزشی کشور و استان باشد که با وجود کمبودهای شدید مالی با توانمندی های مدیریتی خود توانسته اند، منابع مالی بسیار عظیمی را به بدنه ورزش تزریق کنند.

خادم، از سکوت مسئولان ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و هیات های ورزشی استان در این زمینه گلایه کرد و یادآور شد: با توجه به گستردگی و وسعت فعالیت های بخش خصوصی تبریز در ورزش باید همایش هایی در این زمینه برگزار و تجربیات آن به مدیران دولتی منتقل شود.

وی، اعتبارات دولتی در حوزه ورزش و جوانان را با توجه به مساله تحریم ها نامساعد و ناکافی دانست و اظهار کرد: در سال 1393 به طور متوسط برای 13 هزار هیات ورزشی در کل کشور مبلغی معادل دو میلیون و 500 هزار ریال به عنوان بودجه دولتی تعلق گرفته بود که اگر حتی این رقم امروز در خوشبینانه ترین حالت به 10 برابر نیز افزایش پیدا کند که محال است، باز در بخش بودجه ای در رشته های مختلف ورزشی با مشکل عمده ای مواجه هستیم.

خادم ادامه داد: بر این اساس باید به دنبال بهره مندی از منابع مالی غیردولتی و استفاده از ظرفیت ها و امکانات بخش خصوصی باشیم تا به نحوی هزینه های ورزش همگانی و قهرمانی تا حد ممکن تامین شود.

وی، از اینکه اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و هیات های ورزشی این استان توانائی بهره مندی از ظرفیت های بخش خصوص را ایجاد و از آن بهره مند است، ابراز خرسندی کرد و گفت: این موضوع نشان دهنده توانمندی های مدیریتی ورزش در این استان است که ثابت کرده اند می توان حتی در بحرانی ترین وضع مالی نیز با اتخاذ راهکارهایی موفق به تامین هزینه های تیم های مختلف ورزشی و ایجاد فضاهای ورزشی کرد.

خادم، مجموع اعتبارات عمرانی وزارت ورزش و جوانان در سال گذشته را هشت هزار میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: تاکنون 30 درصد این رقم هم پرداخت نشده است.

وی، جایگاه مالی و بودجه ای ورزش و جوانان در نظام بودجه ریزی کشور را نامناسب خواند و یادآور شد: متاسفانه ورزش آن چنان جایگاهی در این حوزه ندارد و به دلیل نبود ردیف های بودجه ای مشخص برای ورزش کشور مجبوریم منابع مالی خود را از خارج از وزارت تامین کنیم.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزیر ورزش و جوانان، خواستار توجه بیش از پیش هیات های ورزشی به بخش بانوان شد و افزود: تجربه حضور موفق بانوان ورزشکار در بازی های آسیای 2014 نشان داد که با مقداری هزینه در این بخش می توان افتخارات بزرگی را برای کشور در آسیا و جهان کسب کرد.

خادم گفت: از ادارات ورزش و جوانان استان ها و هیات های ورزشی انتظار داریم در تخصیص بودجه های خود، ورزش بانوان را در اولویت قرار دهند زیرا که این حوزه به دلیل برخی مسایل نمی تواند از حامیان ( اسپانسرهای) مالی آن چنان که باید استفاده کند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه فعالیت های هیات های ورزشی استان در رشته مختلف قابل توجه بوده است، گفت: این در حالی است که این هیات ها از کمترین اعتبارات و کمک های دولتی بهره مند هستند.

جمشید نظمی افزود: روسا و مسئولان هیات های ورزشی آذربایجان شرقی با عشق و علاقه کار می کنند زیرا معتقدیم در غیر این صورت هیچ فعالیتی در ورزش استان وجود نخواهد داشت.

در این نشست های هیات های مختلف ورزشی استان پیرامون وضعیت رشته های متبوع گزارش داده و راهکارهای برون رفت از مشکلات مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزیر ورزش و جوانان برای بررسی و ارزیابی ورزش آذربایجان شرقی سفر دو روزه ای به استان دارد.

 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.