آبادان؛

انتقال سپرده‌های پتروشیمی به خوزستان

انتقال یک سوم سپرده‌های پتروشیمی به خوزستان مشکل اشتغال را حل می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ فرماندار شهرستان بندر ماهشهر گفت: اگر یک سوم سپرده‌ها و گردش مالی صنایع پتروشیمی به استان خوزستان و بندر ماهشهر منتقل شود مشکل اشتغال این منطقه حل خواهد شد.
منصور قمر افزود: بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته شهرستان بندر ماهشهر هم‌اکنون دارای ۲۷۸ هزار نفر جمعیت بوده که از این تعداد ۱۶ هزار ۹۷۱ نفر بیکار است.
 وی گفت: با وجود ظرفیت‌های فراوان موجود در این شهرستان این تعداد بیکار به هیچ عنوان برازنده منطقه و استان نیست که باید برای رفع این مشکل گام‌های اساسی برداشته شود. نماینده عالی دولت در شهرستان بندر ماهشهر افزود: وجود اداره‌کل بنادر و دریانوردی، اسکله‌های فعال، ۲۰۰ لنج مجوزدار، ۴۰۰ لنج بدون مجوز، راه‌های حمل و نقل ریلی، هوایی و... همه ظرفیت‌هایی است که می‌تواند زمینه توسعه اقتصادی شهرستان و استان را فراهم کند.
 قمر گفت: صنعت پتروشیمی، شیلات، کشاورزی و ظرفیت‌هایی که به آن اشاره شد زمینه را برای کسانی که در رأس اشتغال‌زایی هستند و قصد اقدام دارند کاملاً فراهم کرده است.
 وی افزود: با به فرجام رسیدن برجام فضای التهاب سابق وجود ندارد و سرمایه‌گذاران می‌توانند به سهولت و با فراغ بال اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.
فرماندار شهرستان بندر ماهشهر گفت: یکی از موانع مهم سرمایه‌گذاری پیچ و خم‌های فراوان اداری است که سرمایه‌گذار را از ادامه راه منصرف می‌کند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.