روحانی در جلسه شورای اداری سمنان:

اشتغال مهمترين اولويت كشور است/ فاصله و تفرقه به ضرر همه است

رئيس جمهوری گفت: تعامل بين قوا و نهادها براي حل مشكلات ضروري است.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني در جلسه شوراي اداري استان سمنان با تاكيد بر اينكه 'فاصله و تفرقه به ضرر همه است'، اظهار داشت: ايرانيان اعضاي يك خانواده اند و ما نظام واحد و رهبري واحد داريم و رهبر انقلاب استمرار راه امام راحل (ره) هستند.

وی هدف از برجام را آماده كردن فضا براي رونق ذكر كرد و با تاكيد بر اينكه برجام، كار بزرگ ملت و رهبري است، گفت: ما تسليم دشمن نمي شويم اما اهل تعامل سازنده هستيم.

رئيس‌ جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ظرفيت‌ها و پتانسيل فراوان در بخش‌هاي مختلف براي توسعه و آباداني استان سمنان، بر استفاده و بهره‌گيري هر چه بهتر از اين فرصت‌ها در راستاي ايجاد تحرك و تحول در مسير رشد پرشتاب اين استان تأكيد كرد.

روحاني با تشكر از مردم غيور استان سمنان بخاطر محبت و استقبال پرشور از كاروان تدبير و اميد، اظهار اميدواري كرد كه اين سفر مايه خير و بركت بيشتر براي اين استان باشد.

رئيس‌ جمهوري، وحدت، همدلي و همزباني ميان مسئولان، ائمه جمعه، علما، دانشگاهيان و فرهيختگان را يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي استان سمنان برشمرد و افزود: وجود آيت‌الله شاهچراغي نماينده ولي فقيه در اين استان براي ثبات و وحدت و انسجام در ميان مردم و مسئولان اين استان مفيد و مثمرثمرات ارزشمندي است.

روحاني با اشاره به اينكه مردم خدمات خادمين خود را هيچگاه فراموش نخواهند كرد، گفت: ملت ايران همه عضو يك خانواده بزرگ هستند و افتخار ما خدمت به مردم است و اين بالاترين توفيق و بزرگترين مسئوليتي است كه در شرايط فعلي بر عهده ما قرار دارد.

رئيس‌ جمهوري عهده‌دار بودن مسئوليت در نظامي اسلامي را وظيفه‌اي سنگين بر دوش مسئولان برشمرد و خاطر نشان كرد: امام راحل به عنوان شخصيتي استثنايي با حمايت مردم توانست انقلاب عظيمي را در اين كشور به پيروزي برسانند و نظام اسلامي را كه به واقع همه اركان آن بر پايه قوانين اسلام است، ايجاد كرده و امروز هم مقام معظم رهبري همان مسير را ادامه مي‌دهند و اين افتخاري براي ما در كشور است كه تحت نظر ولي امر به مردم خدمت مي‌كنيم.

وی با تأكيد بر اينكه وحدت و همبستگي افتخار براي همه ما است، گفت: اگر شكاف و اختلاف كوچكي ميان ما باشد، دشمنان خوشحال شده و با سوء استفاده قصد توطئه خواهند داشت.امروز بسياري از چشم‌هاي جهان به ايران دوخته شده است و همه ما بايد براي خدمت به مردم و عزت كشور، تلاش كنيم.

رئيس‌ جمهوري با بيان اينكه اساس اقدامات دولت بر مبناي خواست و اراده مردم و رأي و نظر آنان در انتخابات سال 92 و هدايت‌ها و حمايت‌هاي مقام معظم رهبري است و برجام موفقيت و اقدامي بزرگ بود كه از سوي ملت ايران به انجام رسيد و ما بايد اين راه را ادامه دهيم، اظهار داشت: قدم اول اين بود كه سايه تهديد و تحريم را از كشور برداشته و كاري كنيم كه سرمايه براي انجام امور و اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي وارد كشور شود.

روحاني خاطرنشان كرد: تحقق سريعتر اقتصاد مقاومتي در گرو سرمايه و فناوري است چرا كه ما براي توسعه و پيشرفت و موفقيت در بسياري از بخش‌ها در راستاي اجراي اقتصاد مقاومتي به فناوري‌هاي جديد و سرمايه‌گذاري نيازمنديم.

رئيس‌ جمهوري با اشاره به ضرورت حفظ عزت و وحدت ملي، گفت: امروز فضايي براي كار و تلاش در راستاي توسعه كشور بوجود آمده كه بايد از آن در جهت ايجاد تحرك در بخش‌هاي مختلف به خوبي استفاده كنيم.

روحاني اشتغال را موضوعي مهم در كشور دانست كه بايد متناسب با تحصيلات و تخصص افراد توسعه پيدا كند، افزود: استان سمنان ويژگي هاي بسيار خوبي براي جذب سرمايه و اشتغال دارد و شاهراه مواصلاتي در كشور است كه با اجراي طرح برقي شدن قطار تهران- مشهد و كاهش فاصله زماني سمنان با تهران تحولي خوب در رشد و توسعه اين استان ايجاد خواهد شد.

رئيس‌ جمهوري، استان سمنان را استاني امن و آرام با مردمي متواضع، اخلاق‌مدار و متدين دانست و خاطر نشان كرد: استان سمنان با بهره‌گري از معادن غني ، نيروي انساني متخصص و جايگاه جغرافيايي مناسب بايد در مسير تحول و توسعه پرشتاب گام بردارد.

روحاني نظام جمهوري اسلامي ايران را نظامي مردم‌سالار دانست كه همه مسئولان آن از طريق آراء مردم انتخاب مي‌شوند و ادامه داد: دولت بايد به وظايف خود عمل كند و در عين حال بايد مردم را تشويق و شرايط را براي سرمايه‌گذاري آنان تسهيل كنيم. از سوي ديگر بايد از امكانات جهاني و كارآفرينان و سرمايه‌گذاران استفاده و در جهت جذب سرمايه‌ داخلي و خارجي براي سرمايه‌گذاري در اين استان استفاده كنيم.

رئيس‌ جمهوري با تأكيد بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام در بين همه قوا و بخش‌هاي كشور گفت: همه بايد براي پيشرفت ايران عزيز دست هم دهيم .

وی اظهار اميدواري كرد آنچه در اين سفر براي استان سمنان به تصويب رسيده در سال 95 و 96 از سوي دولت اجرايي شود و شاهد توسعه و پيشرفت روزافزون اين استان باشيم.

پيش از سخنان رئيس‌ جمهوري، آيت‌الله شاهچراغي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه سمنان، نمايندگان استان سمنان در مجلس شوراي اسلامي و استاندار ديدگاه‌هاي خود را در راستاي استفاده از شرايط، توانمندي‌هاي استان و موانع و مشكلاتي كه در اين مسير قرار دارد، بيان كردند.

همچنين دكتر محمدباقر نوبخت رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور نيز گزارشي از طرح‌ها و اعتبارات اختصاص يافته در جهت توسعه و عمران استان سمنان ارايه كرد.

محمد شريعتمداري معاون اجرايي رئيس‌ جمهوري نيز گزارشي از تعهداتي كه وزارتخانه‌ها در بخش‌هاي مختلف براي رشد بيش از پيش اين استان در نظر گرفته‌اند، ارايه كرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار