عشق وسواس گونه چگونه است؟

برای بسیار از افراد اتفاق افتاده که وقتی عاشق می شوند نمی توانند این حس را کنترل کنند اما می توانند با انجام چند راهکار آن را به تدریج فراموش کنند.

دکتر فاطمه منفرد پویا روان شناس در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد:‌ افراد دارای چند بعد هستند که یکی از این بعد ها احساس علاقه ی فرد نسبت به دیگری است در آن هنگام  اکسی توسین (هورمون عشق) ترشح می شود و باعث وابسته شدن طرفین نسبت به یکدیگر می شود.

وی با اشاره به اینکه فرد عاشق هنگامی که معشوق خود را می بیند خوشحال می شود، بیان کرد:‌ این افراد به مرور وابستگی شدیدی نسبت به فرد مورد نظر تجربه می کنند بنابراین اگر خواهان آن باشند که فرد مورد علاقه را از ذهن خود خارج کنند باید ابتدا آن را بپذیرند.

منفرد پویا تصریح کرد:‌ برخی افراد با کنترل خود نسبت به فرد مورد علاقه سعی بر فراموش کردن آن ‌دارند در صورتی که با این کار خود سبب تشدید این احساس می شوند پس باید این موضوع در ذهن باشد که عاشق شده ایم و بعد تمام خاطراتی که با فرد مورد نظر داشته ایم را پاک کنیم تا به تدریج آن را به فراموشی بسپاریم.

وی افزود:‌ عشق یک برهه زمان خاصی دارد که  در آن بازه ی زمانی فرد احساس پوچی، ناامیدی و نگرانی را تحمل می کند و دقیقا همچون معتادی  برای ترک اعتیاد خود تلاش می کنند. 

منفرد پویا در خصوص افرادی که در یک زمان خاص دچار آشفتگی احساسی می شوند، اظهار کرد:‌ برخی افراد در یک دوره از زمان احساس آشفتگی یا در واقع وسوسه های عشقی دارند که این وسوسه ها از 5 دقیقه تا یک ساعت زمان می برد و فرد بلا فاصله می خواهد از فرد مورد نظر خبری داشته باشد. 

وی در خصوص وسوسه های عشقی بعد از ازدواج اظهار کرد:‌ هیچ فردی نمی تواند منکر این وسوسه شود و تقریبا تمام انسان ها این حس را تجربه کرده اند همچنین گاهی برای برخی ها این حس بوجود آمده که بعد از ازدواج هم باز به فکر فرد مورد علاقه ی خود هستند و به تدریج احساس می کنند که نسبت به همسر خود خیانت می کنند در صورتی که ذهن و عمل هر فردی با یکدیگر مجزا است در حقیقت هیچ فردی نمی تواند خاطرات زندگی خود را فراموش کند پس این موضوع به معنای خیانت نیست.

منفرد پویا خاطرنشان کرد:‌ در صورتی که هر فردی متوجه شد که نسبت به شخصی احساس دارد باید به جای اینکه تلاش به تغییر خود کند آن را بپذیرد و اگر فرد مورد نظرش نامناسب بود به تدریج از آن  فاصله بگیرد و فراموشش کند.

انتهای پیام/
    
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار