500 میلیون خسارت به پایگاه انتقال خون/2 داروی بیماران سکته قلبی و مغزی تحت پوشش بیمه قرار گرفت

از آتش سوزی یکی از پایگاه‌های انتقال خون و 500 میلیون خسارت به این پایگاه تا تحت پوشش قرار گرفتن دو داروی حیات بخش بیماران سکته حاد قلبی و مغزی از جمله اتفاقاتی بود که در حوزه ی بهداشت و درمان کشور طی هفته ی گذشته رخ داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هفته ای که گذشت با اخباری از قبیل تشکیل کمیته ی پیشگیری از خطاهای پزشکی و ورود 20 نوع کیت تشخیص بیماری‌های صعب‌العلاج به چرخه تولیدات داخلی کشور همراه بود.

تشکیل کمیته ی پیشگیری از خطاهای پزشکی
ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت از تشکیل کمیته پیشگیری از خطاهای پزشکی خبر داد و گفت: از اسفند ماه گذشته با دستور مستقیم وزیر بهداشت کمیته‌ای متشکل از مسئولین اجرایی و چند نفر از معاونین و افراد با تجربه در این زمینه مامور انجام این کار شدند.

ورود 20 نوع کیت تشخیص بیماری های صعب العلاج به چرخه تولیدات داخلی کشور
هومن کاغذیان، رئیس مرکز تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران گفت:طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در تقویم برنامه‌ای انستیتو پاستور کشور امسال حداقل 20نوع کیت تشخیص بیماری‌های صعب العلاج به همت اساتید انستیتو و مرکز رشد این مجموعه وارد بازار تولیدات داخلی کشور می‌شود، این در حالی است که یکی از انواع مهم این کیت‌ها مختص سرطان خون می‌باشد که پیش از این وارد می‌شده، از سوی دیگر نیز میزان تشخیص دقیق این کیت‌ها بالای 96 درصد ضریب تشخیص ظرف یک الی 2 روز هستند.

2 داروی بیماران سکته قلبی و مغزی، تحت پوشش بیمه قرار گرفت
محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه در روزهای پایانی اسفند ماه 94 دو داروی بسیار مهم حل کننده لخته خون برای این بیماران در شورای عالی بیمه تایید شد که در جلسه یکشنبه مورخ 15 فروردین ماه هیئت محترم دولت آن را تصویب نمود. با این مصوبه این داروها با پوشش بیمه در بیمارستان های سراسر کشور در اختیار بیماران قرار می گیرد.

آتش عشق دامن انتقال خون را گرفت/500 میلیون خسارت به پایگاه انتقال خون
طباطبایی رئیس پایگاه انتقال خون تهران در خصوص آتش‌سوزی پایگاه انتقال خون افسریه توضیح داد: این کانکس یکی از قدیمی‌ترین پایگاه‌های اهدای خون در منطقه افسریه بود که با حدود 8 تخت اهدای خون حدود 500 واحد خون به صورت روزانه از اهدا کنندگان دریافت می‌کرد. 

رئیس انتقال خون تهران با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت؛ گفت: بیش از 500 میلیون تومان خسارت مالی با آتش سوزی این پایگاه به انتقال خون وارد شده‌ است و مردم ناچارند از این به بعد برای اهدای خون به پایگاه اهدای خون پیروزی مراجعه کنند. 

ناگفته‌های بیماری کیارستمی/ چهار جراحی در یک ماه!
پایدار معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران و مسئول هماهنگی تیم پزشکی کیارستمی گفت : کیارستمی از شانزدهم اسفند تا دوازدهم فروردین ماه چهار مرتبه مورد جراحی قرار گرفته است.

تعمیم توزیع شیر غنی شده با ویتامین D در مدارس سراسر کشور
عبداللهی رئیس دفتر تغذیه وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر آرد غنی سازی شده با اسید فولیک و آهن در دسترس مردم است اما کمبود ویتامین دی که اخیراً‌ مسئله‌ساز شده است تا حدی با غنی‌سازی آرد با این ویتامین رفع می‌شود. تحقیقات لازم به کمک انستیتو تغذیه صورت گرفته و منتظر اجرای آن هستیم.

وی اذعان داشت: سال گذشته در 13 استان شیر غنی‌سازی شده با ویتامین دی میان دانش‌آموزان توزیع شد. امسال سعی بر این است تا توزیع شیر مدارس غنی شده با ویتامین دی به کل مدارس استانها تعمیم داده شود.

آزمون دستیاری پزشکی 9 اردیبهشت برگزار می‌شود
محمد حسین پور کاظمی رئیس مرکز سنجش پزشکی وزارت بهداشت در خصوص آزمون دستیاری پزشکی بیان کرد: پنجشنبه 9 اردیبهشت ماه سال 95 آزمون دستیاری پزشکی برگزار خواهد شد بیش از 13 هزار داوطلب در این آزمون شرکت می‌کنند سال گذشته 3 هزار و 200 نفر ظرفیت داشته‌ایم انتظار می‌رود ظرفیت امسال نیز در همین حدود باشد. 

23 فروردین، فرصت مجدد ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد پزشکی
پور کاظمی رئیس مرکز سنجش و آموزش پزشکی در خصوص آزمون کارشناسی ارشد پزشکی گفت:  این آزمون در تاریخ 23 و 24 اردیبهشت ماه در 2 نوبت صبح و عصر روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود.

پور کاظمی اضافه کرد: داوطلبانی هم که در زمان ثبت نام دچار اشتباه و یا مشکل شدند، روز 23 فروردین ماه با باز شدن مجدد سایت قادر به رفع اشتباه هستند. این فرصت فقط همین یک روز است.

گرانی خدمات دندانپزشکی به بهانه‌ گرانی مواد توجیه خوبی نیست
دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به هزینه‌های بالای دندانپزشکی گفت: طبق آخرین آمارها حدود 18.5 درصد از هزینه‌های پرداختی از جیب مردم تنها به خاطر هزینه‌های دندانپزشکی است و این درحالی است که حدود 40 درصد از مردم جامعه ما یعنی 4 دهک از خدمات دندانپزشکی محروم هستند.

وی ادامه داد: دریافت خدمات دندانپزشکی در این 4 دهک فقط در حد کشیدن دندان است و واقعیت این است که هر چه به دهک‌های بالا نزدیک می‌شویم،هزینه‌ی پرداختی افزایش می‌یابد و حتی به 25 درصد هم می‌رسد که این رقم آمار بالایی در مقایسه با کل هزینه‌ای سلامت مردم است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.