رئيس دانشكده دندانپزشكى آزاد اسلامى شيراز تاکید کرد: موضوع گرانى مواد يا تجهيزات دندانپزشكى قانوناً و اخلاقاً نبايد دستاويزى براى نابسامانى تعرفه هاى دندانپزشكى توسط همكاران دندانپزشك شود.

دکتر نوید ناصری رئیس دانشکده دندانپزشکی آزاد اسلامی شیراز در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص دریافت تعرفه های متعدد برای خدمات یکسان دندانپزشکی از سوی دندانپزشکان بیان داشت: موضوع گرانى مواد يا تجهيزات دندانپزشكى قانوناً و اخلاقاً نبايد دستاويزى براى نابسامانى تعرفه هاى دندانپزشكى توسط همكاران دندانپزشك شود.

وی افزود: اين امر فقط باعث سردرگمى شديد بيماران و سلب اعتماد از آنها نسبت به تمامى دندانپزشكان مى شود.

وی به ضرورت تعیین و ابلاغ تعرفه خدمات مختلف دندانپزشكى از سوی مراجع ذیصلاح اشاره کرد و گفت: بايد هر چه سريعتر تعرفه خدمات مختلف دندانپزشکی با توجه به پارامترهاى متعدد، توسط كارشناسان خبره و بر اساس استانداردهاى لازم، تعيين و ابلاغ شود و دندانپزشكان محترم نيز خود را ملزم به رعايت تعرفه ابلاغى بدانند نه تعيين تعرفه به دلخواه خويش.

ناصری ضمن تأكيد بر گران بودن كليه خدمات دندانپزشكى در سراسر دنيا و ايران به دلايل متعدد از جمله هزينه تجهيزات و مواد و همچنين عدم حمايت از بخش خصوصى در تمام دنيا، اشاره کرد و اظهار داشت: تأسيس بيمه دندانپزشكى كارآمد با توجه به شرايط كنونى در كشور جز ضروريات محسوب مى شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون بخش صنعت بيمه در كشور بخصوص در مقوله دندانپزشكى، كاملاً ضرر رسان است؛ تصریح کرد: بايد چاره اى براى سودآور كردن صنعت بيمه دندانپزشكى انديشيد كه اميدواريم مجلس آتى با آينده نگرى كامل در تدوين و تصويب قوانين، از جمله توانمند سازى بيمه هاى موجود و يا تأسيس بيمه تخصصى دندانپزشكى به چنين مهمى اقدام نمايد.

عضو دندانپزشکی شورای عالی سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: از مجلس آتى انتظار مى رود كه با وضع قوانين مترقى، بودجه هاى لازم در امر فرهنگسازى بهداشت دهان و دندان تأمين شود و همچنين از پتانسيل هاى متعدد انجمن هاى علمى دندانپزشكى در اين موضوع بهره كافى برده شود.

وی ادامه داد : در اين راستا پيشنهاد مى شود از برخى دانشكده هاى دندانپزشكى تازه تأسيس و فاقد امكانات استاندارد مورد نياز مراكز آموزشى- درمانى، به عنوان دانشكده، چشم پوشى کرده  و آنها را به مراكز درمانى - پژوهشى تخصصى با رويكرد تقويت و تحكيم مبانى بهداشت دهان و دندان در جامعه تبديل نمود.

به گفته این متخصص ارتودنسی با اجرای این امر هم به مفاهيم آموزش بهداشت دهان و دندان بخوبى پرداخته  شده و هم درمانهاى دندانپزشكى لازم با هزينه هاى بسيار اندك به اقشار نيازمند و گروهاى هدف خدمت رسانى می شود .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار