سمنان؛

اشتغال زایی مهمترین اولویت دولت تدبیر و امید

اشتغال موضوعی مهم در كشور است كه بايد متناسب با تحصيلات و تخصص افراد توسعه پيدا كند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه شورای اداری استان سمنان گفت: ایرانیان اعضای یك خانواده اند و ما نظام واحد و رهبری واحد داریم و رهبر انقلاب استمرار راه امام راحل هستند.

وی هدف از برجام را آماده كردن فضا برای رونق ذكر كرد و با تاكید بر اینكه برجام، كار بزرگ ملت و رهبری است، گفت: ما تسلیم دشمن نمی شویم اما اهل تعامل سازنده هستیم.

رییس‌ جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل فراوان در بخش‌های مختلف برای توسعه و آبادانی استان سمنان، بر استفاده و بهره‌گیری هر چه بهتر از این فرصت‌ها در راستای ایجاد تحرك و تحول در مسیر رشد پرشتاب این استان تأكید كرد.


روحانی با تشكر از مردم غیور استان سمنان بخاطر محبت و استقبال پرشور از كاروان تدبیر و امید، اظهار امیدواری كرد كه این سفر مایه خیر و بركت بیشتر برای این استان باشد.

وی وحدت، همدلی و همزبانی میان مسئولان، ائمه جمعه، علما، دانشگاهیان و فرهیختگان را یكی از مهم‌ترین ویژگی‌های استان سمنان برشمرد و افزود: وجود آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در این استان برای ثبات و وحدت و انسجام در میان مردم و مسئولان این استان مفید و مثمرثمرات ارزشمندی است.

رئیس دولت یازدهم با اشاره به اینكه مردم خدمات خادمین خود را هیچگاه فراموش نخواهند كرد، گفت: ملت ایران همه عضو یك خانواده بزرگ هستند و افتخار ما خدمت به مردم است و این بالاترین توفیق و بزرگترین مسئولیتی است كه در شرایط فعلی بر عهده ما قرار دارد.
رییس‌ جمهوری عهده‌دار بودن مسئولیت در نظامی اسلامی را وظیفه‌ای سنگین بر دوش مسئولان برشمرد و خاطر نشان كرد: امام راحل به عنوان شخصیتی استثنایی با حمایت مردم توانست انقلاب عظیمی را در این كشور به پیروزی برسانند و نظام اسلامی را كه به واقع همه اركان آن بر پایه قوانین اسلام است، ایجاد كرده و امروز هم مقام معظم رهبری همان مسیر را ادامه می‌دهند و این افتخاری برای ما در كشور است كه تحت نظر ولی امر به مردم خدمت می‌كنیم.

روحانی با تأكید بر اینكه وحدت و همبستگی افتخار برای همه ما است، گفت: اگر شكاف و اختلاف كوچكی میان ما باشد، دشمنان خوشحال شده و با سوء استفاده قصد توطئه خواهند داشت. امروز بسیاری از چشم‌های جهان به ایران دوخته شده است و همه ما باید برای خدمت به مردم و عزت كشور، تلاش كنیم.

وی با بیان اینكه اساس اقدامات دولت بر مبنای خواست و اراده مردم و رأی و نظر آنان در انتخابات سال ۹۲ و هدایت‌ها و حمایت‌های مقام معظم رهبری است و برجام موفقیت و اقدامی بزرگ بود كه از سوی ملت ایران به انجام رسید و ما باید این راه ادامه دهیم، اظهار داشت: قدم اول این بود كه سایه تهدید و تحریم را از كشور برداشته و كاری كنیم كه سرمایه برای انجام امور و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وارد كشور شود.
رئیس جمهور خاطرنشان كرد: تحقق سریعتر اقتصاد مقاومتی در گرو سرمایه و فناوری است چرا كه ما برای توسعه و پیشرفت و موفقیت در بسیاری از بخش‌ها در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی به فناوری‌های جدید و سرمایه‌گذاری نیازمندیم.
روحانی با اشاره به ضرورت حفظ عزت و وحدت ملی، گفت: امروز فضایی برای كار و تلاش در راستای توسعه كشور بوجود آمده كه باید از آن برای ایجاد تحرك در بخش‌های مختلف به خوبی استفاده كنیم.

وی اشتغال را موضوعی مهم در كشور دانست كه باید متناسب با تحصیلات و تخصص افراد توسعه پیدا كند، افزود: استان سمنان ویژگی های بسیار خوبی برای جذب سرمایه و اشتغال دارد و شاهراه مواصلاتی در كشور است كه با اجرای طرح برقی شدن قطار تهران- مشهد و كاهش فاصله زمانی سمنان با تهران تحولی خوب در رشد و توسعه این استان ایجاد خواهد شد.

رییس‌ جمهور استان سمنان را استانی امن و آرام با مردمی متواضع، اخلاق‌مدار و متدین دانست و خاطر نشان كرد: استان سمنان با بهره‌گری از معادن غنی، نیروی انسانی متخصص و جایگاه جغرافیایی مناسب باید در مسیر تحول و توسعه پرشتاب گام بردارد.
روحانی نظام جمهوری اسلامی ایران را نظامی مردم‌سالار دانست كه همه مسئولان آن از طریق آراء مردم انتخاب می‌شوند و ادامه داد: دولت باید به وظایف خود عمل كند و در عین حال باید مردم را تشویق و شرایط را برای سرمایه‌گذاری آنان تسهیل و از سوی دیگر باید از امكانات جهانی و كارآفرینان و سرمایه‌گذاران استفاده و در جهت جذب سرمایه‌ داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در این استان استفاده كنیم.

وی با تأكید بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام در بین همه قوا و بخش‌های كشور گفت: همه باید برای پیشرفت ایران عزیز دست هم دهیم.
دكتر روحانی اظهار امیدواری كرد آنچه در این سفر برای استان سمنان به تصویب رسیده در سال ۹۵ و ۹۶ از سوی دولت اجرایی شود و شاهد توسعه و پیشرفت روزافزون این استان باشیم.

پیش از سخنان رییس‌ جمهوری آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی و استاندار دیدگاه‌های خود را در راستای استفاده از شرایط، توانمندی‌های استان و موانع و مشكلاتی كه در این مسیر قرار دارد، بیان كردند.

همچنین محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور نیز گزارشی از طرح‌ها و اعتبارات اختصاص یافته در جهت توسعه و عمران استان سمنان ارائه كرد.
انتهای پیام/د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار