مدرک دانشجویان در طرح رتبه بندی دانشگاه پیام نور تاثیر ندارد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور گفت: رتبه بندی دانشگاه پیام نور تاثیری در اخذ شهریه و مدرک اعطایی دانشجوسیان ندارد.

ابوالفضل فراهانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به رتبه بندی دانشگاه‌ پیام نور اظهار داشت: این طرح با هدف بهبود کیفیت آموزش در دانشگاه پیام نور با همکاری کار‌شناسان اهل فن در حال انجام است. 

وی بیان کرد: تعداد اعضای هیات علمی، فضای آموزشی، فضای آزمایشگاهی، امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در نتایج رتبه‌بندی مراکز دانشگاه پیام نور تاثیرگذار است. 

فراهانی با بیان اینکه رتبه‌بندی مراکز این دانشگاه در راستای رتبه‌بندی دانشگاه‌های دولتی به وسیله وزارت علوم است، افزود: رتبه‌بندی مراکز دانشگاه پیام نور در راستای رتبه‌بندی دانشگاه‌های دولتی بوسیله وزارت علوم با لحاظ شاخص‌های خاص آموزش از راه دور که متمایز از دانشگاه‌های غیرانتفاعی است صورت می‌گیرد. 

وی در خصوص تعداد رتبه‌های این دانشگاه ابراز داشت: هنوز این امر که قرار است مراکز به چند رتبه تقسیم‌بندی شوند مشخص نیست ولی اینکه یک مرکز در چه رتبه‌ای قرار می‌گیرد در شهریه‌ی دانشجویان و مدرکی که به دانشجویان ارائه می‌شود، هیچ تاثیری ندارد. 

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور ادامه داد: دانشگاه پیام نور از نظر مقررات و سیاستگذاری در حوزه‌های مختلف، یک دانشگاه دولتی است و این دانشگاه از نظر شیوه آموزشی روش خاص و منحصر به فرد خود را دارد. 

فراهانی عنوان کرد: رتبه دانشگاه پیام نور علیرغم سابقه کم بر اساس معیارهای شناخته شده ISC از نظر علمی در ردیف ۸ و ۹ کل دانشگاه‌های کشور اعم از دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه‌های غیردولتی قرار دارد. 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور مبنی بر اظهار نظر مسئولان دانشگاه غیر دولتی عنوان کرد: دانشگاه پیام نور مخاطبان و داوطلبان خاص خود را دارد و نباید تصور شود که سنگ‌اندازی‌ها در روند پذیرش دانشجو در این دانشگاه و اعمال محدودیت‌های بعضا غیرقابل قبول باعث جذب دانشجو در دانشگاه‌های غیرانتفاعی می‌شود. 

وی در پایان گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان یک دانشگاه دولتی با بزرگ‌ترین جمعیت دانشجویی ماموریت و رسالت خاص خود را در عرصه آموزش عالی کشور دارد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
ای کاش اسم و رتبه دانشگاه ها را اعلام میکردین! لطفا رتبه یک تا ده دانشگاه ها را اعلام کنین!
آخرین اخبار