اختصاص وام شهریه به دانشجویان ایرانی غیر بورس خارج/مشارکت مالی با شرکت های دانش بنیان

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: ارائه وام شهریه به دانشجویان ایرانی غیر بورس خارج و مشارکت مالی با شرکت های دانش بنیان از جمله برنامه های سال 95 صندوق رفاه است.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ذوالفقار یزدان‌مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان امروز در نشست خبری سازمان امور دانشجویان که در محل این سازمان برگزار شد، گفت: در سال 94 در صندوق رفاه علاوه بر تدوین سند راهبردی با نگاه آینده‌نگاری در سه موضوع تمرکز کردیم، از جمله تقویت اعتبارات عمومی که علی رغم محدودیت‌های دولت، صندوق با رشد 27 درصدی روبه‌‌رو بود. همچنین جلب حمایت نهادهای عمومی مردمی و خیرین بود که با تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان توانستیم در کنار تسهیلات صندوق رفاه تسهیلاتی را برای مناطق محروم قائل شویم. از این رو در هر ترم به هر دانشجوی مجرد 600 هزار تومان و دانشجوی متأهل 800 هزار تومان پرداخت می‌کنیم و تاکنون 8 میلیارد تومان را اجرا کرده و این کار را تا سقف 20 میلیارد تومان ادامه می‌دهیم. 

وی در خصوص تفاهم‌نامه با صندوق کارآفرینی امید اظهار داشت: علاوه بر 1.5 میلیون تومان پرداختی صندوق رفاه بابت وام ازدواج صندوق کارآفرینی امید به هر دانشجو 4 میلیون تومان پرداخت می‌کند. در بخش ودیعه مسکن 7.5 میلیون تومان صندوق رفاه و 7.5 میلیون تومان صندوق کارآفرینی امید به دانشجویان تهرانی می‌دهد. در کلان‌شهر‌ها 6 میلیون تومان صندوق رفاه و 6 میلیون تومان صندوق کارآفرینی و مابقی شهرها 4 میلیون تومان صندوق رفاه و به همین میزان صندوق کارآفرینی به دانشجویان پرداخت می‌کند.

یزدان‌مهر با بیان اینکه برای اولین بار در بحث نهادهای مردمی و غیردولتی حمایت بنیاد پانزده خرداد را داشتیم، گفت: برای زیباسازی خوابگاه‌ها و دانشگاه‌های کشور شهرداری تهران ورود پیدا کرد و امیدواریم بتوانیم تمامی دانشگاه‌ها را شامل این طرح کنیم، همچنان که دانشگاه الزهرا از روز گذشته برای عملیاتی شدن این طرح معرفی شده است.

وی بیان کرد: در بحث درآمدزایی 320 میلیارد تومان درآمد داشتیم که می‌توان گفت نسبت به برنامه پیش‌بینی شده خود 120 میلیارد تومان جلو بودیم.

وی در خصوص اتفاقی خوب در سال 94 گفت: یک اتفاق خوب ودیعه مسکن دانشگاه‌هایی بود که با کمک به موقع صندوق رفاه هیچ دانشجویی دیگر پشت در خوابگاه‌ها نماند و این مهم که به این دانشگاه‌ها برای خوابگاهایشان، کمک رهن داده شود، عملیاتی شد.

یزدان‌مهر در رابطه با برنامه‌های سال 95 چند محور اساسی را عنوان کرد و گفت: تقویت درآمدزایی صندوق (استفاده از ظرفیت بالقوه دانشگاه‌ها مثل دانشگاه پیام نور و فنی و حرفه‌ای برای ارتقای خدمات رسانی)، بهره‌گیری مؤثر از نهادهای عمومی و مردمی و خیرین، ارائه تسهیلات ویژه تغذیه که به تنوع غذایی کمک کند، رتبه‌بندی خوابگاه‌ها و تلنگر به خوابگاه‌هایی که سطح پایینی دارند، ودیعه مسکن به دانشجویان متأهل از جمله برنامه‌های سال 95 است.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های سال جاری در راستای اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: حمایت و مشارکت مالی با شرکت‌های دانش‌بنیان، تقویت سرمایه‌گذاری و ذخیره استراتژیک مالی، تمرکز زدایی و تسهیل ورود بخش خصوصی، کمک به تأمین کالاهای اساسی دانشگاه‌ها، حمایت از دانشجویان ممتاز و کارگاه‌های مهارت‌محور از جمله این برنامه‌ها است.

وی همچنین با اشاره به ارائه تسهیلات به دانشجویان ایرانی غیربورس خارج افزود: یکی از برنامه‌ها در راستای سال اقتصاد مقاومتی ارائه تسهیلات به دانشجویان ایرانی غیربورس خارج برای انتقال بورس آن‌ها به داخل و تحصیل در دانشگاه‌های داخلی است، چرا که این دانشجویان باید برای این انتقال شهریه بپردازند، اما از آنجا که ممکن است در پرداخت با مشکل مواجه شوند، می‌توانند همانند دانشجویان داخل از وام شهریه صندوق استفاده کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار