ابراز نگرانی کمیته سازمان ملل از شکنجه و قطع عضو در عربستان

کمیته نظارت بر توافقنامه ضد شکنجه سازمان ملل خواستار توقف شلاق و قطع عضو فعالان عربستانی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، "کمیته نظارت بر توافقنامه ضد شکنجه سازمان ملل" روز جمعه با ابراز نگرانی از بدرفتاری ریاض با فعالان سعودی و زندانیان، خواهان توقف شکنجه های بدنی مانند شلاق و قطع عضو در این کشور شد.

"فلیس گائر،" از اعضای این کمیته در این خصوص می گوید: این کمیته از موارد متعددی آگاهی داشته که افراد اعلام کرده اند اعترافاتشان زیر شکنجه بوده است؛ اما قضات سعودی به این مسأله توجه کافی نشان نداده اند و هیچ اقدامی در این خصوص نکرده اند.

فلیس گائر همچنین به پرونده "رائف بدوی،" وبلاگ نویس سعودی اشاره می کند که به 1000 ضربه شلاق و زندان 10 ساله محکوم شد. رائف بدوی جایزه ساخاروف را از اتحادیه اروپا دریافت کرده بود.
این عضو کمیته نظارتی سازمان ملل همچنین به پرونده "علاء برنجی،" خبرنگاری که به اتهام اهانت به حاکمان سعودی و تحریک افکار عمومی به صرف نوشتن توییت هایی در حمایت از فعالان حقوق بشری در عربستان به 5 سال زندان محکوم شد، اشاره کرد.

کمیته ضد شکنجه سازمان ملل هر 5 سال یکبار گزارشهای خود را در باره کشورهای مختلف آماده می کند؛ اما این کمیته به علت تعلل 4 ساله دولت سعودی در خصوص ارائه پایبندی اش به توافقنامه ضد شکنجه موفق نشده بود گزارش خود را درباره این کشور ارائه دهد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
وقت آن رسیده سنی عمان کمی غیرت به کار ببرند،به آل سعود حمله نظامی کونند،تا یمن هم دوباره آل سعود را شکست بدهد،،من خود به کشور عمان قدرت نظامی می دهم تا نسل ابوسفیان از ببن رود
آخرین اخبار