زنجان؛

رونق مکانیزاسیون واحدهای مزارع پرورش ماهی

مدیر شیلات و امور آبزیان استان زنجان از تخصیص اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال به بخش مکانیزاسیون واحدهای پرورش ماهی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، بورانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اعلام این خبر گفت: طی هماهنگی های انجام شده توسط جهاد کشاورزی ، سهم مکانیزاسیون بخش های مختلف به تفکیک استان ها برای ابتدای سال جاری 10 میلیارد ریال اعتبار برای ارتقاء مزارع شیلات استان تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: افرادی که دارای پروانه ی بهره برداری و احداث مزرعه پرورش ماهی می باشند می توانند برای افزایش تنوع تجهیزات موجود در مزارع خود از این تسهیلات استفاده کنند.

مدیر شیلات و امور آبزیان استان زنجان با اشاره به اینکه نرخ این تسهیلات 18 درصد می باشد افزود: استان زنجان در تلاش است تا استفاده از آب تازه را به حداقل ممکن برساند .

بورانی اضافه کرد: برای تولید یک تن ماهی قزل آلا نرم استفاده از آب تازه در دنیا 10 لیتر در ثانیه می باشد، که در سال گذشته استان زنجان این مقدار را به یک لیتر در ثانیه رسانده است.

وی بیان کرد: امسال در برنامه ریزی های انجام شده هدف استان زنجان تولید نیم لیتر آب تازه در ثانیه برای تولید یک تن ماهی قزل آلا می باشد.

مدیر شیلات و امور آبزیان استان زنجان در پایان خاطر نشان کرد: به دلیل بحران کمبود منابع آبی در کشور ارتقاء تجهیزات داخل مزارع حائز اهمیت می باشد و بر همین اساس افرادی که جزو فعالین آبزی پروری هستند حتما نیاز به دریافت تسهیلات می باشند .


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.