یک عضو مجمع نمایندگان خوزستان گفت: وزارت نیرو در تشدید سیل خوزستان در مظان اتهام است.

اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجد سلیمان در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت سیل‌زدگان استان خوزستان، گفت: شرایط سیل زدگان خوزستان با شرایط مطلوب فاصله زیادی دارد.

وی افزود :در حال حاضر وضعیت سیل زدگان در استان خوزستان از بُعد بحرانی خارج شده است ولی همچنان ما شاهد خسارات عمده به زمین های کشاورزی و احشام ساکنان مناطق شمالی خوزستان هستیم که رضایت چندانی از اقدامات پس از این حادثه ندارد.

جلیلی با بیان اینکه بحران سیل خوزستان در حال حاضر مدیریت شده است، تاکید کرد: معتقدم ضروریست در ادامه مدیریت بحران سیل در خوزستان، دولت هر چه سریعتر در صدد جبران خسارات وارده به مردم برآید.

نماینده مردم مسجد سلیمان تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید هر چه سریعتر منابعی را برای جبران این حادثه در اختیار دستگاه‌های ذیربط قرار داد تا خسارات مردمی جبران شود.

نماینده مردم مسجد سلیمان در ادامه با اشاره به ضعف در عملکرد وزارت نیرو در تشدید سیل خوزستان اظهار داشت: مجموعه وزارت نیرو مدیریت مطلوبی در تخلیه آب سد" دز "نداشته و از بارندگی‌ها به عنوان لای روبی استفاده کرده تا نتیجتا ما با این اقدامات شاهد رها سازی حجم سنگینی از گل و لای ته نشین شده به مزارع مردم باشیم، بنابراین بنده معتقدم خسارات وارده ناشی از ضعف عملکرد وزارت نیرو، به مراتب بالاتر از خسارات باران‌های پی در پی در این مناطق بوده است.

جلیلی با بیان اینکه وزارت نیرو باید پاسخگوی اقدام اخیر خود در تشدید سیل خوزستان باشد، بیان داشت: معتقدم مردم خوزستان در بحران اخیر به تنهایی از بارش باران خسارات ندیده و از اقدامات وزارت نیرو در رها سازی گل و لای چند دهه گذشته سد دز بیشتر خسارت دیدند.

نماینده مردم مسجد سلیمان ادامه داد: وزارت نیرو در حال حاضر در مظان اتهام در پی تشدید سیل در خوزستان بوده که هر چه سریعتر  باید واکنشی به این اقدام خود داشته باشد.

جلیلی در پایان خاطر نشان کرد: قطعا باید ضعف عملکرد وزارت نیرو در تشدید سیل خوزستان از طریق برخی دستگاه‌های بازرسی و نظارتی مورد ارزیابی قرار گرفته تا از این طریق خسارات مردمی از جانب این وزارتخانه جبران شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، سیل ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار