کدام بیمه تکمیلی به درد من می‌خورد؟

بیمه‌های تکمیلی قیمت کمی ندارند اما به اعتقاد خیلی‌ها می‌ارزد که سالانه قید یک میلیون تومان پول را بزنیم و از خدمات درمانی چشمگیر آنها استفاده کنیم.

کدام «بیمه تکمیلی» به درد من می خورد؟
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اکثر ما بیمه تامین اجتماعی هستیم و وقتی به بیمارستان می رویم، همان دفترچه بیمه را به صندوق بیمارستان ارائه می کنیم اما عده ای هم بیمه های ارگانی دارند. بیمه درمانی وزارت دفاع، نیروهای مسلح، بانک ها، صدا و سیما و دیگر ارگان های دولتی و نیمه دولتی، از این دست بیمه ها هستند. این ارگان ها معمولا برای خود درمانگاه دارند و کارکنان آنها می توانند با کمترین هزینه ممکن و در غالب مواقع بدون پرداخت هیچ هزینه ای از خدمات درمانی و بالینی درمانگاه اداره شان استفاده کنند.

می مانند گروه وسیعی از جامعه که کارمند دولت نیستند و می خواهند هزینه درمان بیماری هایشان در کمترین حد ممکن باشد. شرکت های بیمه گر مختلف، پیشنهاد ویژه ای به این افراد دارند. آنها می گویند شما که بیمه تامین اجتماعی شده اید، بیاید سالانه پولی بدهید و خود را بیمه درمان تکمیلی کنید.

 شرکت های مختلف برای این کار نرخ های متفاوتی را در نظر گرفته اند که بیشترین شان سالانه حدود 1.5 میلیون تومان است. نرخی که به خاطر استفاده از خدمات درمانی بیمارستانی، درمانگاهی و ... دریافت می شود. به این ترتیب اغلب هزینه های درمانی شما تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می گیرد. هفت صبح مروری بر شرایط خرید بیمه تکمیلی شرکت های مختلف بیمه گر دارد.

پول جون، پول خون

بیمه ملت

بیمه های درمان تکمیلی عمدتا به صورت گروهی صادر می شود و صدور آن به صورت انفرادی ممکن نیست. بیمه گزار می تواند تمامی کارکنان یا حداقل 70 درصد آنان را به همراه اعضای خانواده تحت تکفل قانونی، تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار دهد.

می توانید بیمه های درمان کامل یا فول درمان را انتخاب کنید که در این نوع بیمه نامه ها بیمه گر متعهد است کلیه هزینه های درمان بیمه شدگان را بر اساس میزان تعهدات و سایر شرایط درج شده در قرارداد جبران کند.

بیمه های درمان تکمیلی یا مازاد درمان هم نوع دیگری از بیمه تکمیلی ملت است که بیمه گزاران دارای بیمه گر اول یا پایه هستند و بیمه گر دوم متعهد به جبران بخشی از هزینه های درمان بر اساس تعهدات قرارداد است. تمام یا بخشی از فرانشیز تعیین شده در بیمه های درمان تکمیلی معمولا از طرف بیمه گر اول تامین می شود.

 زمانی که خانواده تحت پوشش قرار می گیرد، باید نام تمام اعضا در قرارداد ذکر شود، مگر اینکه فرزند پسر خانواده بیشتر از 18 سال سن داشته باشد. بیمه شده ها نباید بیشتر از 70 سال سن داشته باشند. شخصی که خانواده اش را بیمه می کند باید بیشتر از 18 سال سن داشته باشد. 

می خواهیم در مورد هزینه های درمانی صحبت کنیم. هزینه های بیمارستانی و درمان های توأم با جراحی، در طرح اول تا سقف سه میلیون تومان، در طرح دوم تا سقف پنج میلیون تومان، در طرح سوم تا سقف هشت میلیون تومان و در طرح VIP تا سقف 15 میلیون تومان توسط شرکت بیمه ملت پرداخت می شود. 

هزینه زایمان نیز در طرح های اول تا VIP به ترتیب تا سقف 1.5، دو، سه و پنج میلیون تومان پوشش داده می شود. هزینه های انتقال بیمار به وسیله اورژانس از محل حادثه تا بیمارستان نیز در طرح های اول تا VIP تا سقف 120 هزار تومان پرداخت می شود.

بیمه ما

بیمه درمان تکمیلی فقط به صورت گروهی ارائه می شود. سازمان ها، شرکت ها، کارخانه ها، موسسات، مجتمع های تجاری و ... که تعداد کارکنان آنها بیشتر از 50 نفر باشند، می توانند این بیمه نامه را بخرند. حداقل 70 درصد اعضای گروه بر اساس لیست پرداخت حق بیمه به بیمه گروه اولیه متقاضی بیمه باشند.

 بیمه ما هزینه بستری در بیمارستان برای درمان طبی، جراحی های عمومی و تخصصی، هزینه های زایمان شامل زایمان طبیعی، سزارین و کورتاژ تشخیصی، هزینه های پاراکلینیکی مثل سونوگرافی، ماموگرافی، رادیوتراپی، انواع اسکن، انواع سی تی اسکن، MRI، اکوکاردیوگرافی چشم، هزینه های جراحی های سرپایی مثل شکستگی ها، گچ گیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون، لیبوم، تخلیه کیست و لیزردرمانی، هزینه های رفع عیوب انکساری چشم، هزینه های سرویس دهی آمبولانس، هزینه های دندانپزشکی و هزینه های دارو، ویزیت، آزمایش و رادیولوژی را پوشش می دهد.

کسانی می توانند از بیمه درمان گروهی تکمیلی بیمه ما استفاده کنند که به صورت قراردادی و پیمانی و به طور تمام وقت در استخدام بیمه گذار باشند. در خانواده ها، فرزندان پسر تا سن 18 سال تمام و در صورت اشتغال به تحصیل با ارائه گواهی تحصیلی تمام وقت تا سن 20 سال تمام می توانند بیمه درمان تکمیلی شوند. در مورد دانشجویان هم با ارائه گواهی تحصیلی تا سن 25 سال تمام و در مورد دانشجویان پزشکی و دکترا تا سن 26 سال تمام، می شود تحت پوشش این بیمه قرار گرفت. فرزندان دختر نیز تا زمان ازدواج و یا اشتغال به تحصیل می توانند بیمه شوند. نوزادان از بدو تولد و فرزندان معلول ذهنی و جسمی بدون در نظر گرفتن سقف سنی بیمه می شوند.

در صورت فوت بیمه شده اصلی در مدت قرارداد، خانواده او مشروط به پرداخت حق بیمه تا پایان قرارداد تحت پوشش خواهند بود اما نکته اینجاست که اگر شما برای درمان بیماری مادرزادی اقدام کنید، نمی توانید هزینه درمان تان را از بیمه بگیرید. هزینه سقط جنین نیز پرداخت نمی شود مگر در موارد ضروری با تشخیص پزشک معالج و تایید پزشک معتمد شرکت بیمه ما.

بیمه البرز

بیمه البرز رفتار متفاوتی در بیمه تکمیلی دارد. این شرکت بیمه گر، بیمه تکمیلی خود را به چندین و چند شاخه تقسیم کرده و برای هر کدام، یک بیمه نامه صادر می کند. این شرکت «بیمه مادام العمر جبران هزینه های درمان سرطان» را طراحی و تحت عنوان «بیمه امید آفرین البرز» به بیمه گذاران می فروشد. می توانید این بیمه نامه را به صورت فردی، خانوادگی و گروهی تهیه کنید.

پول جون، پول خون

بیمه البرز تعهد می کند که اگر در درمان سرطان در داخل کشور به نتیجه نرسیدید، هزینه درمان این بیماری را در خارج از کشور هم پوشش دهد. سقف پوشش این بیمه نامه 150 میلیون تومان است. همه افراد زیر 60 سال می توانند خود را بیمه کرده و تا آخر عمر از خدمات آن استفاده کنند.

حق بیمه این بیمه نامه قابل تقسیط به اقساط دلخواه است که باید حداکثر طی پنج سال تسویه شود. در سال اول بیمه، اگر دچار این بیماری شوید، هزینه ای از سوی بیمه البرز پرداخت نمی شود، یعنی سال اول، «سال انتظار» است. اگر طی سال های دوم تا پنجم دچار سرطان شدید، هزینه ها تا 35 میلیون تومان پرداخت می شود. طی سال های ششم تا دهم هزینه قابل پوشش 40 میلیون تومان بوده و به همین ترتیب اگر تا 56 سال بعد دچار سرطان نشوید، می توانید بعد از آن سال از پوشش 150 میلیونی این بیمه گر استفاده کنید.

اما در مورد بیمه درمان گروهی باید گفت شرکت ها می توانند در صورت داشتن بیشتر از 50 بیمه شده شامل خود کارمندان و خانواده آنها، بیمه درمان گروهی بخرند. بیمه البرز در بیمه درمان گروهی، هزینه های سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن، انواع آندوسکوپی، ام آر آی، اکوکاردیوگرافی، استرس اکو، دانسیتومتری، تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفس، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، جراحی های مجاز سرپایی شامل شکسته بندی، گچ گیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون لیپوم، بیوپسی (نمونه برداری)، تخلیه کیست و لیزردرمانی را تقبل می کند.

معمولا پرداخت حق بیمه طی 12 قسط مساوی است. بیمه شدگان تا 60 سال تمام با حق بیمه9 توافق شده، بیمه شدگان بین 61 تا 70 سال تمام با 50 درصد اضافه نرخ و بیمه شدگان بین 71 تا 120 سال تمام با 100 درصد اضافه نرخ بیمه خود را تهیه خواهند کرد.

بیمه پارسیان

بیمه پارسیان در حال حاضر و در سراسر کشور با بیش از 991 مرکز درمانی شامل بیمارستان ها، کلینیک ها و مراکز تصویربرداری قرارداد همکاری دارد. دوره انتظار، مدت زمانی است که در آن شرکت بیمه پارسیان متعهد به جبران خسارت بیمه شده نخواهد بود. این مدت در قراردادهای درمان و برای تعهد زایمان برای گروه های زیر 250 نفر 9 ماه و برای گروه های 250 تا هزار نفر، شش ماه خواهد بود. همچنین دوره انتظار برای بیماری هایی که می گوییم و برای گروه های زیر هزار نفر به مدت سه ماه خواهد بود.

بیمه پارسیان هزینه درمان نازایی، کاتاراکت، استرابیسم، پولیپ و انحراف بینی، سینوزیت، لوزه، جراحی قلب باز، بیماری های مزمن کلیه، دیسک ستون فقرات، پروستات، واریکوسل، میومکتومی و هیسترکتومی، سیستوسل، رکتوسل، آنتروسل، لیزیک، تعویض مفصل، پیوند قرنیه، کاشت حلزون، واریس و هزینه های درمانی ناشی از حوادث مربوط به ادامه معالجاتی که حادثه قبل از تاریخ شروع اولین پوشش بیمه برای بیمه شده اتفاق افتاده باشد را پرداخت می کند. وقتی که بخواهید با شرکت بیمه پارسیان قرارداد ببیندید، باید ظرف 15 روز حق بیمه لازم را پرداخت کنید تا قراردادتان فسخ نشود.

بیمه پاسارگاد

این شرکت بیمه طرح متفاوتی را دنبال می کند. بیمه پاسارگاد با شرکت کمک رسان ایرانیان (SOS) قرارداد بسته و خدمات مربوط به درمان تکمیلی بیمه پاسارگاد را این شرکت ارائه می کند. مثلا این شرکت خدمات پزشک در منزل را دنبال می کند که با خرید بیمه درمانی تکمیلی پاسارگاد می توانید به صورت رایگان از این خدمت استفاده کنید.

اگر تزریق عضلانی داشته باشید و بخواهید در منزل تزریق را انجام دهید، فقط 8000 تومان به اضافه هزینه ایاب و ذهاب آن فرد را باید پرداخت کنید. شرکت کمک رسان هزینه های درمانی در بیمارستان را تا سقف 70 میلیون تومان پشتیبانی می کند. هزینه زایمان و سزارین تا سقف 3 میلیون و هزینه اورژانس بیمارستانی تا سقف 300 هزار تومان پرداخت می شود. هزینه شیمی درمانی تا سقف 20 میلیون تومان و هزینه لیزردرمانی و فیزیوتراپی تا سقف 350 هزار تومان پشتیبانی می شود.

این شرکت با اغلب درمانگاه ها، آزمایشگاه ها و بیمارستان های سراسر کشور قرارداد بسته و باعث یک اطمینان ویژه به بیمه گزاران خود شده است اما تعرفه سالانه این شرکت رقم کمی نیست. اگر فرد بیمه گزار کمتر از 15 سال داشته باشد، باید سالانه یک میلیون و 12 هزار تومان پرداخت کند. افراد 16 تا 24 ساله سالانه یک میلیون و 150 هزار تومان، افراد 25 تا 29 ساله سالانه 1.2 میلیون تومان، افراد 30 تا 34 ساله سالانه 1.32 میلیون تومان، افراد 35 تا 39 ساله سالانه 91.410 میلیون تومان، افراد 40 تا 44 ساله سالانه 1.410 میلیون تومان، افراد 40 تا 44 ساله سالانه یک میلیون و 450 هزار تومان، افراد 45 تا 49 ساله سالانه یک میلیون و 556 هزار تومان، افراد 50 تا 54 ساله سالانه یک میلیون و 800 هزار تومان، افراد 55 تا 59 ساله یک میلیون و 940 هزار تومان و افراد 60 تا 64 ساله سالانه دو میلیون و 70 هزار تومان پرداخت می کنند تا از خدمات بیمه تکمیلی درمان استفاده کنند.

منبع: روزنامه هفت صبح

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار