همدان؛

خطرات مصرف نوشابه های گاز دار

نوشابه های گاز دار یکی از پر طرفدار ترین نوشیدنی ها است که امروز مردم مصرف می کنند متاسفانه این نوشیدنی ها جایگزین نوشیدنی های سنتی شده است و مضرات بیشماری را برای بدن به دنبال دارد .

به گزارش خبرنگار خطرات مصرف نوشابه های گاز دارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ کارشناس تغذیه گفت: مصرف مداوم نوشابه های گاز دار تهدیدی برای سلامتی افراد محسوب می شود و  و تاثیرات آن در برخی مواقع غیر قابل جبران می باشد .


زهره موسوی با اشاره به اینکه مصرف نوشابه های گاز دار پوسیدگی دندانها رابدنبال دارد گفت : تمام نوشابه های گاز دار خاصیت اسیدی داشته و سبب فرسایش مینای دندان می گردد و میزان قند بالای آنها پوسیدگی دندانها را تسریع می کند .

وی با بیان اینکه چاقی یکی دیگر از عوارض مصرف نوشابه های گاز دار است افزود: نوشابه های گاز دار عمدتاً از آب تصفیه شده ، افزودنیها ی مصنوعی و شکر تهیه می شود و فاقد هر گونه ارزش غذایی است و تنها به خاطر میزان قند بالایشان دارای کا لری زیادی هستند و موجب چاقی در افراد مصرف کننده می شود .

کارشناس تغذیه تاکید کرد: سوءتغذیه ، سنگ کلیه ، چین وچروک پوست و پوکی استخوان از خطرات مصرف نوشابه های گاز دار است .

وی در پایان تصریح کرد: بیماری ها یک شبه پدیدار نمی شوند بلکه در طی سالها بر اثر پیروی از رژیمی های غذایی نامناسب ایجاد می گردند بنابراین مصرف نوشابه های گازدار را به حداقل ممکن رسانده و در عوض به نوشیدن آب میوه های طبیعی روی آورید .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.