همدان؛

اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمند همدلی و همزبانی دولت و ملت است

فرماندار فامنین گفت: اگر بخواهیم به اجرای اقتصاد مقاومتی عمل کنیم باید بر شعار سال گذشته یعنی همدلی و همزبانی نیز تاکید کنیم.

به گزارش خبرنگار گاجرای اقتصاد مقاومتی نیازمند همدلی و همزبانی دولت و ملت استروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ظاهر پورمجاهد در سمینار اقتصاد مقاومتی چرا و چگونه گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی مشارکتی جدی در همه ارکان می‌خواهد و با پشتوانه و همراهی مردم انجام می‌شود و به نوعی دانشگاهی‌ها، عقلا و اندیشمندان باید به میدان بیایند.


فرماندار شهرستان فامنین با اشاره به اینکه در اجرای اقتصاد مقاومتی باید از امکانات و ظرفیت‌های کشور به درستی استفاده شود، ادامه داد: وقتی امکانات و پتانسیل‌ها شناسایی نشده و یا برای آنها برنامه نداریم و به آنها اعتنا نمی‌شود، وقتی به بخش تعاون توجه نمی‌شود، جدی دنبال اجرای برنامه‌ها نیستیم، وقتی قانون باید فصل‌الخطاب باشد اما نادیده گرفته می‌شود و اقتصاد مقاومتی اجرایی نمی‌شود.

پورمجاهد با بیان اینکه اگر می‌گوییم اقتصاد ما مقاوم می‌شود یعنی زیر ساخت‌ها مستحکم شود و مردم با موقعیت‌ها آشنا شوند، ادامه داد: باید عمل به معنای واقعی خود توسط آحاد جامعه اتفاق افتد و اگر این مهم اتفاق افتاد بهره‌وری را خواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه دولت بسترساز است و شرایط حضور بخش خصوصی را فراهم می‌کند، ادامه داد: بخش خصوصی در تنگناست اما دولت نیز محدودیت‌هایی دارد.

فرماندار فامنین افزود: نظام بانکی منابعی در اختیار دارد که باید سیاست‌گذاری کند تا به درستی از منابع استفاده شود.

پورمجاهد با بیان اینکه در دو و نیم سال گذشته تورم کاهش و نرخ رشد اقتصادی افزایش پیدا کرده است، اضافه کرد: دولت برنامه دارد از تشکل‌های بخش خصوصی استفاده کند اما محدودیت‌هایی نیز وجود دارد.

فرماندار شهرستان فامنین با تأکید بر اینکه در برنامه توسعه استان همدان نقش فناوری و موضوعات دانش‌بنیان ضعیف است، افزود: وقتی فناوری و موضوعات دانش بنیان اتفاق می‌افتد، ارزش افزوده ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نقش علم روز مدیریت در استان باید بازنگری و مورد تقویت جدی قرار گیرد، تصریح کرد: بخش خصوصی باید بیشتر در جمع‌های مختلف حضور داشته باشد.

پورمجاهد با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم در راستای اقتصاد مقاومتی از شعار و حرف پرهیز کنیم باید ازهم‌افزایی استفاده کرد، ادامه داد: دولتی‌ها باید بیشتر با بخش خصوصی صحبت کنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.