اراک؛

تاکید بر افزایش مبادلات اقتصادی ایران و اتریش

تجار و بازرگانان اتریشی خواهان افزایش همکاری های تجاری و سیاسی با ایران هستند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، در نشست مشترک تجّار و بازرگانان اتریشی با جمعی از مسئولان استان خانم بوهوسلاف وزیر اقتصاد ایالت اتریش سفلی گفت: کشور ایران از فرهنگ و تمدن بسیار غنی برخوردار است و ظرفیت های مناسبی برای سرمایه گذاری دارد.
وی افزود: در اتریش اقتصاد بسیار پویای ، با 90 هزار بنگاه اقتصادی کوچک و بزرگ فعال داریم که 30 درصد از این فعالیت ها در زمینه صنایع است و 40 درصد از تولیدات این کشور قابلیت صادرات را دارد .
خانم بوهوسلاف گفت: مدیران و تجّار اتریش با توجه به شناخت فعالیت های استان مرکزی بیشتر می توانند در زمینه های تحقیقاتی و آموزشی، تکنولوژی و انرژی ، حمل و نقل و ساخت و ساز همکاری و فعالیت نمایند.
اشتیفت سفیر اتریش در ایران هم گفت: هیات بازرگانی اتریش سفلی در صدد برقراری ارتباط تجاری و بازرگانی با نقاط مختلف ایران است.
وی افزود: اتریش در سال گذشته بیش از 200 هزار دلار کالا به استان مرکزی صادر کرده است که بیشتر در حوزه های ماشین آلات و مواد اولیه آن بوده است.
جعفری رئیس اتاق بازرگانی استان مرکزی هم در این نشست گفت: استان مرکزی ظرفیت های تولیدی و صنعتی بسیار خوبی دارد و برای رشد آن نیازمند سرمایه گذاری هستیم.
وی گفت: بیش از سه هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ در استان وجود دارد که می تواند زمینه خوبی برای همکاری بین فعالان اقتصادی اتریشیایجاد کند.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، اتریشی ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.