اراک؛

گسترش روابط بازرگانی از اهداف سفر هیات اقتصادی اتریش

وزير اقتصاد ايالت اتريش سفلی گفت: تجار اتريش خواهان توسعه روابط بازرگانی با ايران هستند چرا كه اين كشور ظرفيت های صنعتی قابل توجهی دارد.

گسترش روابط بازرگانی از اهداف سفر هیات اقتصادی اتریش

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  بوهوسلاف در بدو ورود به اراك گفت: هيات بازرگانی اتريش در صدد برقراری ارتباط تجاری و بازرگانی با نقاط مختلف كشور ايران از جمله استان مرکزی است.

این مقام اتریشی ادامه داد: بر همين اساس مسئولان و مديران 40 شركت صنعتي برای سفر به ايران و برقراري روابط تجاری و بازرگانی با شركت های اين كشور داوطلب شدند .
معاون توسعه، مديريت و منابع انساني استانداری استان مركزی نيز گفت: اين استان ظرفيت های ارزشمندی هم در بخش كشاورزی و هم در بخش صنعتي دارد.
ظفر افشون افزود: بيش از سه هزار واحد صنعتي در نقاط مختلف استان مركزي فعاليت مي كنند كه بسياری از آنها مانند شركت آلومينيوم ايران، شركت صنايع آذرآب و ماشين سازي به عنوان غول هاي صنعتی خاورميانه مطرح هستند.

وی افزود: شرايط تحريم مشكلات زيادي براي اين كارخانه هاي صنعتی به وجود آورده بود و هم اكنون پس از برجام و رفع تحريم ها، صاحبان اين صنايع در صدد نوسازي و توليد با كيفيت برآمده اند.

سال گذشته كالاهايی از قبيل كنسانتره مركبات و سنگ آسياب به ارزش 330 هزار دلار از كشور اتريش وارد استان مركزی شد.
همچنين كالاهايی از قبيل انار، لبنيات، حبوبات، ميوه، شيرينی و اجاق گاز به ارزش 52 هزار دلار از استان مركزی به كشور اتريش صادر شد.
انتهای پیام / ف

برچسب ها: اراک ، اتریش ، تجار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.