لزوم ساماندهی زباله‌های ورودی شهر یاسوج

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد از برنامه جدید دفتر امور روستایی استانداری و فرمانداری شهرستان جهت ساماندهی زباله‌های ورودی شهر یاسوج خبر داد.

 
 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید کرامت‌الله فرج‌زاده با اشاره به وضعیت نامناسب پسماندهای شهری اظهار کرد: قطعا دفن غیر بهداشتی زباله به محیط‌زیست آسیب‌های جدی وارد می‌کند.
 
وی با تاکید بر اینکه وضعیت دفن زباله‌ها اسفناک است، تصریح کرد: باید چاره‌ای اساسی در این خصوص اندیشیده شود تا شاهد بروز مشکلات زیست محیطی و بهداشتی نباشیم.
 
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد در ادامه سخنان خود از وضعیت نامناسب و نامنظم حریم جاده‌های ورودی شهر یاسوج گلایه کرد و گفت: متاسفانه ورودی‌های شهر یاسوج به محلی برای دپوی زباله‌ها تبدیل شدند و این امر چهره شهر را زشت جلوه می‌دهد.
 
این مسئول با بیان اینکه ورودی‌های شهر، مسیر فرودگاه یاسوج، تنگه مهریان و گنجه‌ای در بین شهرداری و دهیاری‌ها سرگردان هستند و همواره شاهد زباله‌های زیاد در این مسیرها هستیم، گفت: این مکان‌ها محلی برای دفن زباله‌ها شده‌اند و تهدیدی جدی برای مکان‌های گردشگری و ایجاد صحنه‌های نامناسب برای پایتخت طبیعت ایران است.
 
این مسئول ادامه داد: متاسفانه چنین مکان‌هایی نه از سوی شهرداری و نه دهیاری‌ها نظارت لازم جهت جلوگیری از ریختن‌ زباله صورت نمی‌گیرد.
 
فرج‌زاده با تاکید بر اینکه فرماندار بویراحمد از عدم نظارت و ناهماهنگی در جمع‌آوری زباله‌های ورودی شهر بسیار گلایه‌مند است، تصریح کرد: در طرحی متمرکز و با همکاری دفتر امور روستایی استانداری مقرر شد خودروی ویژه جمع‌آوری زباله‌های ورودی شهر و دو تنگه مهریان و گنجه‌ای اختصاص داده شود تا دیگر شاهد چهره زشت در ورودی‌‌های شهر نباشیم.
 
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بویراحمد ادامه داد: خودروی مدنظر گرفته شده جهت جمع‌آوری زباله‌ها صرفا در محدوده‌های ذکر شده تردد می‌کند و روزانه کار نظارت و جمع‌آوری زباله‌ها را انجام می‌دهد.
 
وی دز پایان تصریح کرد: در صورت موفقیت این طرح قابلیت تعمیم به سایر شهرستان‌ها را دارد لذا اجرای مطلوب آن مستلزم همکاری ادارات محیط‌‌زیست و راه و شهرسازی است.
 
انتهای پیام/و
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار