قم؛

طرح حرم تا حرم نیاز به پیوست فرهنگی دارد

در مقام طراحی و اجرای بلوار پیامبر اعظم (ص) تحلیل گران و محققان فرهنگی نقش چندانی نداشته اند، اما هنوز هم فرصت برای حداکثرسازی ظرفیت های فرهنگی این طرح در خدمت به زائران و مجاوران وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛،  طرح حرم تا حرم بزرگترین طرح شهری- توریستی قم و در عین حال چندگانه ترین پروژه از حیث ذی نفعان و کاربری ها در این شهر مقدس است.

 در مقام طراحی و اجرای محور بلوار پیامبر اعظم تحلیل گران و محققان فرهنگی نقش چندانی نداشته اند و در مرور پیشینه، اثری از طرح نظری و فرهنگی مقدم بر این اقدام دیده نمی شود، ولی هنوز هم فرصت هایی برای حداکثرسازی ظرفیت های فرهنگی این طرح در خدمت به زائران و مجاوران وجود دارد.
 
بر همین اساس لازم است کنسرسیومی از ذی نفعان عینی و ذهنیِ این اقدامات توسعه بخش در قم تشکیل و در قالب تفاهم نامه ای مشترک به مطالعه، تدوین و حتی اجرای پیوست فرهنگی اجتماعی طرح حرم تا حرم بپردازند. در این راه شهرداری قم که ماهیانه به بُعد فرهنگی اجتماعی فعالیت ها و خدماتش اذعان دارد، نقش کارگزار، حامی و پیمانکار اصلی را ایفا می کند.
 
وجود مرکز پژوهش ها و مطالعات در دو مجموعه تولیت حرم و مسجد جمکران نیز نیاز به مجری میدانی و مطلع در این طرح ملی را تامین کرده است.
 
مراکزی چون دبیرخانه شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام و پژوهشکده مطالعات فرهنگی تمدنیِ دفتر تبلیغات نیز مشاورانی امین برای این طرح تامین می کند.

انتهای پیام/ج
برچسب ها: قم ، طرح ، بلوار ، پیامبر ، اعظم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار