قم؛

اختصاص هزار و ۳۳۸ میلیارد تومان بودجه در سال ۹۵

در سال ۹۵، هزار و ۳۳۸ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است که از این مبلغ، هزار میلیارد تومان بودجه به پروژه‌های عمرانی شهر اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ولی‌اله بیاتی، رئیس شورای اسلامی شهر قم امروز در دیدار آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: روز 9 اردیبهشت به فرمان امام خمینی در ابتدای انقلاب اسلامی، به نام روز شوراها نامگذاری شد.
 
 رئیس شورای اسلامی شهر قم با ارائه گزارشی از عملکرد شورا و شهرداری قم، گفت: شورای دوره چهارم از 9 نفر به 21 نفر افزایش یافته است و در این مدت تلاش شده است که بر مبنای قانون حرکت کند و برای مدیریت شهری برنامه ریزی داشته باشد.
 
بیاتی اظهار داشت: شورای شهر قم در موعد مقرر وظایفی که برعهده داشت، انجام داده است و 98 درصد طرح‌ها و لوایحی که مورد تصویب شورای شهر قرار گرفت، مورد تأیید فرمانداری نیز قرار گرفت.
 
تشکیل 5 کمیسیون و 40 کمیته در شورای شهر قم/اختصاص هزار و 338 میلیارد تومان بودجه سال 95
 
وی با بیان این که 5 کمیسیون مختلف در شورای شهر وجود دارد، افزود: 40 کمیته در کمیسیون‌های شورا وجود دارد که برخی از این کمیته‌ها در شهرداری قم تشکیل می‌شود.
 
رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به این که بودجه سالانه از جمله وظایف شورای شهر است، ادامه داد: در سال گذشته هزار و صد میلیارد تومان و برای سال 95، هزار و 338 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است که از این مبلغ، هزار میلیارد تومان بودجه به پروژه‌های عمرانی شهر اختصاص یافته است.
 
تلاش شورای شهر و شهرداری در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام قم
 
بیاتی تصرحی کرد: در پروژه‌های عمرانی، برخی پروژه‌ها را اولویت بندی کردیم که تا پایان سال و یا تا اواسط سال بعد به اتمام برسد.
 
وی یادآور شد: در پروژه متروی قم که مسافت 7/14 کیلومتر از پردیسان تا قلعه کامکار است، احداث ایستگاه میدان مطهری در حال پیگیری است و دو واگن برای راه اندازی مترو در نظر گرفته شده است.
 
رئیس شورای شهر قم ادامه داد: در پروژه منوریل، 50 میلیارد توسط شهرداری و 50 میلیارد توسط دولت تأمین شده است تا بعد از 6 ماه منوریل راه اندازی شود.
 
 بیاتی با بیان این که پروژه سه سطحه عماریاسر از جمله برنامه‌های شهرداری و شورای شهر قم است، اضافه کرد: پل میثم از دیگر پروژه‌های شهرداری است که تا پایان شهریور به بهره برداری می‌رسد.
 
وی بیان داشت: بلوار مرجعیت از بلوار جمهوری تا پردیسان است که تا تقاطع شهید کریمی تکمیل شده است و تا پایان دوره چهارم شورای شهر به بهره برداری می‌رسد.
 
رئیس شورای شهر قم تصریح کرد: در جذب سرمایه گذار یک ستاد در شهرداری تشکیل شده است که اقدامات ارزنده ای انجام شده است، از جمله در بلوار پیامبر اعظم مصوبه ای برای احداث هتل اقامتی 5 ستاره پیش بینی شد است.
 
بیاتی با اشاره به این که اخیرا شاهد راه اندازی سورتمه بودیم و پارک آبی نیز در آینده افتتاح می‌شود، عنوان کرد: قرارداد ایجاد شهرک خودرویی صورت گرفته است تا از این پس، خدمات خودرو در این مکان صورت بگیرد.
 
  
انتخاب شهردار قم از جمله کارهای ارزنده شورای شهر در سال گذشته بود

 
وی با اشاره به بدهی‌های شهرداری قم، اظهار داشت: شهرداری قم هزار و 500 میلیارد تومان بدهی دارد، اما بالای 8 میلیارد سرمایه دارد که با توجه به برنامه ریزی شهردار، حدود 500 میلیارد بدهی به بانک ملی تسویه می‌شود.
 
 
رئیس شورای شهر قم افزود: از میان بدهی‌های شهرداری، 450 میلیارد مطالبات دولتی است که در ردیف بودجه‌های دولت دیده شده است که در سال جاری امید است انجام شود و بدین وسیله بخش عمده ای از بدهی‌ها پرداخت می‌شود.
 
بیاتی در پایان گفت: انتخاب سیدمرتضی سقائیان نژاد به عنوان شهردار قم از جمله کارهای ارزنده شورای شهر قم بود که در اجرای طرح‌های عمرانی و اجرایی دارای عملکرد بالایی است.

انتهای پیام/ج
برچسب ها: قم ، اختصاص ، بودجه ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.