سی‌ان‌بی‌سی: نجات اقتصاد عربستان در گرو جذب سرمایه‌گذار خصوصی

صندوق بین‌المللی پول از نیاز عربستان سعودی به جذب سرمایه‌گذاری خصوصی خبر داد.

 گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، برنامه‌های عربستان سعودی برای ایجاد تنوع در اقتصاد خود  روز سه‌شنبه مورد توجه مدیر بخش خاورمیانه صندوق بین المللی پول قرار گرفت، اما وی به سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرد عربستان نیازمند جذب سرمایه‌گذاری خصوصی است.

مسعود احمد -مدیر بخش خاورمیانه صندوق بین المللی پول- تغییر تمرکز اقتصاد عربستان از نفت به دیگر زمینه‌ها را خوشایند دانست. وی همچنین اعلام کرد رژیم آل‌سعود و دیگر همسایه‌های آن در خلیج باید به دنبال جذب سرمایه‌گذاری خصوصی باشند.

احمد در این خصوص گفت: «به نظر من این اقدام بسیار درست است زیرا عربستان با چالش‌های جدی روبرو است. آنها کسری بودجه دارند و بهای نفت نیز کاهش یافته است. در نتیجه تغییر تمرکز اقتصاد بر نفت منطقی است.»

عربستان که یکی از تولیدکنندگان اصلی طلای سیاه است روز دوشنبه اعلام کرد برنامه‌هایی برای کاهش وابستگی اقتصاد این رژیم به تولید نفت در 15 سال آینده دارد. رژیم آل‌سعود همچنین از افزایش اقدامات در جهت خصوصی‌سازی اقتصاد خبر داد و اعلام کرد «قصد دارد بزرگترین صندوق ثروت ملی در جهان را خلق کند.»

«محمد بن سلمان،» جانشین ولیعهد عربستان این برنامه را مطرح و اعلام کرد صندوق ثروت ملی جدید احتمالاً ظرفیت 3 هزار میلیارد دلاری داشته باشد. اوایل روز گذشته نیز عربستان اعلام کرد قصد فروش سهام 2 هزار میلیارد دلاری شرکت ملی نفت خود –آرامکو- را دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار