دلایل فرار سرمایه از افغانستان

تروریستان در افغانستان به شدت در پی مانع شدن چرخش اقتصاد مشروع در افغانستان هستند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ناامنی به اساس تازه‌ترین گزارش‌های استخباراتی و امنیتی مخالفان حکومت افغانستان بر سی‌ درصد از جغرافیای افغانستان یا مسلط اند و یا به گونه‌یی نفوذ دارند. در همین حال تروریست با حملات بی‌پیشنه‌ شان در حال فلج ساختن شاه رگ‌های اقتصادی کشور هستند. تروریستان در افغانستان به حیث یک استراتیژی به شدت در پی مانع شدن چرخش اقتصاد مشروع در افغانستان و از نا امنی در پی منبع عایداتی خود هستند.

شکننده گی ثبات سیاسی:

ایجاد حکومت وحدت ملی امیدهایی را برای همکاری، اتحاد و کار گروهی میان طرف‌های سیاسی در افغانستان ایجاد کرد؛ اما به مرور زمان دیده می‌شود که اعتماد و همکاری رو به کاهش است و حتی گاهی هراس از سقوط سیاسی نظامی نیز به میان می‌آید و همچنان غلبه کردن منابع شخصی بر عمومی در ادارات رسم شده است.

فساد اداری:

تعهدات حکومت وحدت ملی در راستای فساد زدایی عملی نشد و هنوز حکومت افغانستان از فساد گسترده‌ی اداری رنج می‌برد. بزرگترین دوسیه‌های فساد مالی در کشور هنوز بی‌سرنوشت اند و دوران کردن صدها دوسیه‌ی فساد از جانب مقام‌های ارشد دولتی در نهادهای عدلی و قضایی، تعهد رهبری حکومت وحدت ملی را در راستای فساد زدایی با پرسش‌های جدی روبرو ساخته است.

عدم حاکمیت قانون:

مدیریت ضعیف و ناکارایی در حکومت افغانستان سبب قانون گریزی در سطوح مختلف شده است. عدم حاکمیت قانون از یک سو زمینه‌ی فساد گسترده‌ی اداری و سیاسی را در نهادهای رسمی مساعد ساخته و معافیت سیاسی و قضایی را برای تخطی‌گران از قانون فراهم ساخته است.

بی باوری به آینده:

ناامنی، عدم ثبات سیاسی، فقر، بیکاری، حکومت داری بد، فساد اداری و عدم پاسخ‌گویی حکومت به خواست‌های شهروندان سبب شده است که شهروندان امید شانرا به آینده از دست دهند و نه تنها علاقه‌یی به گردش چرخ اقتصادی در کشور نداشته باشند و حتی شمارشان فرار را بر قرار در کشور ترجیح دهند.

برچسب ها: افغانستان ، سرمایه ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار