تلاش مخالفان دولت ونزوئلا برای برکناری مادورو

مخالفان دولت ونزوئلا در تلاش هستند با برگزاری یک همه پرسی رئیس جمهور این کشور را برکنار کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، هنریکه کاپریلس یکی از رهبران مخالفان دولت ونزوئلا اعلام کرد همه پرسی درباره برکناری نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور احتمالا اواخر نوامبر برگزار خواهد شد.

وی این سخنان را درحالی بیان کرد که جمع آوری امضا برای آغاز این روند هم اکنون آغاز شده است.

فرماندار ایالت میراندا و نامزد ناکام انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 ونزوئلا در گفتگو با رادیو «اکسیتوس اف ام» گفت اگر کشور برای تصمیم گیری درباره مسیر دموکراسی بسیج شود و دولت را به پذیرش همه پرسی درباره برکناری رئیس جمهوری همان گونه که در قانون اساسی پیش بینی شده است ،ملزم کند، در آن هنگام همه پرسی را می توان اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر برگزار کرد.

بر این اساس از سه شنبه تصاویری در توییتر منتشر شد که صف های طولانی را از ساکنان در مکان های مختلف جمع آوری امضا که مخالفان در این کشور برپا کرده اند، نشان می دهد.

 هنریکه کاپریلس گفت در آخرین انتخابات ریاست جمهوری با فاصله ناچیزی از مادورو شکست خورد. وی افزود همه پرسی برای برکناری رئیس جمهوری سازوکاری برای پیشگیری از انفجار اجتماعی در فضای نارضایتی فزاینده در برابر بحران وخیم ا قتصادی و انرژی است که این کشور را در برگرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار