عضو ارشد حزب بعث سوریه: انتقال سیاسی در سوریه به معنای کودتا است

عضو ارشد حزب بعث سوریه گفت: انتقال سیاسی در سوریه به معنای کودتا علیه ارزش‌های ملت این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العالم؛ "خلف المفتاح،" عضو ارشد حزب بعث سوریه، در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم از دمشق درباره روند گفتگوهای صلح سوریه و در پاسخ به این پرسش که ارزیابی شما از آینده این دست از گفتگوها چیست و آیا مشکل در مسئله انتقال سیاسی است، گفت: مشکل اصلی "درباره انتقال در سوریه" نیست؛ بلکه عده ای می خواهند مسئله "انتقال سیاسی به سوریه" را اجرا و سوریه را از یک جایگاه سیاسی و قدرت منطقه ای مشخص و از محور مقاومت با حضور روسیه، ایران و نیروهای مقاومت به محور رژیم صهیونیستی، آمریکا، ترکیه و رژیم های عرب خلیج فارس منتقل کنند و شکی در این نیست که این گفتگوها با این وضع به هیچ نتیجه ای نخواهد رسید. این اختلافات بنیادی است. 

هیئت ریاض در گفتگوهای ژنو تنها بازوی سیاسی عربستان سعودی است و بر اساس دستورات این کشور عمل می کند. سعودی ها می خواهند معارضان سوری را به این هیئت خلاصه کنند چرا که می دانند اعضای این هیئت وابسته به ریاض هستند. در صورتی که گفتمان سیاسی این افراد تغییر نکند و از رویای خود برای سیطره بر نظام سوریه رها نشوند، نباید انتظار زیادی در برگزاری دور سوم گفتگوها داشته باشیم. بنابراین همان طور که تاکید داشتم عبارت انتقال سیاسی در سوریه به معنای کودتا علیه ملت سوریه و نابودی سیاست حمایت از مقاومت و ملت فلسطین است.

وی تاکید کرد: هیئت ریاض در این گفتگوها به خوبی نشان داده است که خواهان راه حل سیاسی نیست و بر راه حل نظامی تاکید دارد. درگیری هایی که در سوریه وجود دارد دارای ابعاد منطقه ای و بین المللی است و گروه های مسلحی که در سوریه فعالیت می کنند می خواهند ترتیبات منطقه ای جدید ایجاد شود و این گروه ها وابسته به قدرت های منطقه ای و بین المللی هستند.

در صورتی که هیئت ریاض خواهان راه حل سیاسی بود از طرح "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، برای تشکیل دولت وحدت ملی حمایت می کرد. پس از تشکیل این دولت، قانون اساسی اصلاح و انتخابات برگزار می شد. مشکل گروه های معارض این است که هیچ طرح سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ندارند و تنها می خواهند سیاست کشورهای دیگر را در سوریه اجرا کنند. وابستگی این گروها به داخل سوریه مرتبط نیست بلکه خود را به آمریکا،ترکیه،قطر و عربستان سعودی وابسته کرده اند. این گروه ها چون جایگاهی در میان مردم سوریه ندارند بر شکست راه حل سیاسی تاکید می کنند.

وی در پاسخ به این موضوع که گروه های معارض می گویند دولت سوریه در مسئله ارسال کمک های بشردوستانه و آزادی بازداشت شدگان همکاری نمی کند، گفت: گروه های معارض با طرح این مسائل نمی خواهند بحران حل و فصل شود. مشکل امروز سوریه تروریسم و دخالت های خارجی است. دولت سوریه کمک های بشردوستانه را به همه مناطق ارسال کرده است. معارضانی که دم از حقوق بشر می زنند هر روز صدها غیرنظامی را در حلب و استان ریف دمشق می کشند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار