اهواز؛

سرهنگ ندایعلی:الی‌بيت المقدس از عملیات های بزرگ دوران دفاع مقدس بود

عملیات الی بيت‌المقدس در مدت بیست و سه روز به طول انجامید و با سوم خرداد برابر با آزادسازی خرمشهر همزمان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون هماهنگ‌كننده سپاه ولی‌عصر(عج) استان خوزستان گفت: تلاش مشترك نيروهای سپاه و ارتش رقم‌زننده پيروزی در عمليات الی‌بيت المقدس بود.

عبدالناصر ندایعلی، با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای دفاع مقدس به ویژه عملیات الی‌بیت‌المقدس با اشاره به سالگرد این عملیات در ۱۰ اردیبهشت‌ماه سال ۶۱ ، اظهار کرد: یک ماه پس از پیروزی در عملیات بزرگ فتح‌المبین فرماندهان تصمیم گرفتند عملیات آزادسازی پادگان حمید، خرمشهر، هویزه، جاده اهواز آبادان را از اشغال نیروهای بعثی آزاد کنند.

وی ادامه داد: این عملیات به مدت بیست و سه روز به طول انجامید و با سوم خرداد برابر با آزادسازی خرمشهر همزمان شد. در عملیات الی‌بیت‌المقدس علاوه بر آزادسازی خرمشهر، هویزه نیز از اشغال نیروهای بعثی خارج شد.

ندایعلی بیان کرد: پس از آنکه نیروهای عراقی در هویزه مورد محاصره قرار گرفتند و کاری از پیش نبردند. پس از تخریب کامل شهر نیروهای خود را در خرمشهر مستقر کردند تا این شهر را همچنان در محاصره داشته باشند اما در عملیات بیت‌المقدس ۱۹هزار اسیر از عراقی‌ها به اسارت نیروهای ایرانی درآمد.

وی با اشاره به اینکه فرمانده عملیات بر عهده سرلشکر رضایی فرمانده سپاه و شهید ارتشبد صیاد شیرازی بوده است، افزود: در این عملیات به دلیل موانع و استحکامات دشمن امکان آنکه نیروهای ایرانی بتوانند از نظر نظامی خرمشهر را آزاد کنند نبود اما به لطف خدا، ائمه اطهار(ع) و نوید پیروزی امام خمینی(ره) و اداره فرماندهان و رزمندگان این عملیات به پیروزی رسید.

معاون هماهنگ‌كننده سپاه ولی‌عصر(عج) استان خوزستان عنوان کرد: عراق با همه توان و تیپ‌های رزمی، مکانیزه و پیاده خود در این عملیات حضور داشت و از طرفی همه یگان‌های سپاه و ارتش نیز برای مقابله با دشمن حضور داشتند تا این عملیات به پیروزی رسید.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.