همدان؛

دیابت، بیماریی که آرام آرام پیش می رود

دیابت شایع ترین بیماری غدد در جهان است که سالیانه موجب مرگ 4 میلیون نفر می شود.

دیابت، بیماریی که آرام آرام پیش می رود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ یک فوق تخصص غدد گفت: افزایش قند خون بیش از حد طبیعی دیابت نامیده می شود، این بیماری حالت مزمن و طولانی داشته و متاسفانه درمان قطعی ندارد.


شیوا برزویی با بیان اینکه در سال 1386 از هر 20 ایرانی یک نفر مبتلا به دیابت می شود، گفت: این در حالی است که پیش بینی می شود 18 سال بعد یعنی در سال 1404 از هر 7 ایرانی یک نفر مبتلا به دیابت می شود و انتظار می رود  در سال 2025 بیش از 300 میلیون بیمار دیابتی در دنیا وجود داشته باشد.

این فوق تخصص غدد اضافه کرد: دیابت به دو نوع تقسیم می شود، دیابت نوع 1 و2 که بیشترین دیابت های قابل مشاهده نوع 2 است.

وی ادامه داد: علت اصلی دیابت نوع 2 کمبود تولید انسولین و یا مقاومت بدن به انسولین است که بیشتر در دوران میانسالی ایجاد می شود. 

برزویی با تاکید بر اینکه بیماران دیابتی حتما باید قند خون خود را چک کنند افزود: بیماران دیابتی باید حتما دستگاه قند سنج گلوکومتر را در خانه داشته و مرتب قند خود را بررسی کنند.

برزویی در ادامه با اشاره به شعار امسال سلامت یادآور شد: باید به اهمیت خود مراقبتی توجه کرد و با یاد گیری اصول صحیح خود مراقبتی کیفیت زندگی را افزایش و هزینه های درمان را کاهش دهیم.

این فوق تخصص همچنین خاطرنشان کرد: پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری و شنا از ورزش هایی است که به کاهش قند خون کمک می کند.

برزویی تصریح کرد: بیماران در هنگام ورزش کردن مواد کربوهیدرات ساده مثل خرما، کشمش و دارو همراه داشته باشند که در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: همدان ، دیابت ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.