دبیر کل سازمان دی 8؛

خدمت به مشهد افتخار سازمان دی 8 است

دبیر کل سازمان دی 8 گفت : خدمت به مشهد و بارگاه امام رضا (ع) از افتخارات بنده و سازمان دی 8 است و امیدوارم همکاری سازمان با شهر مشهد گسترش یابد که این موضوع برکت و افتخاری برای سازمان ما است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی سید علی محمد موسوی در نشست مشترک با مدیران شهری مشهد افزود : مشهد در سال 2017 پایتخت فرهنگ اسلامی است و با توجه به پتانسیل‌های گردشگری، تجاری و صنعتی این سال می‌تواند آغاز توسعه بیشتر شهر مشهد باشد.

وی با بیان اینکه مشهد طی این چند سال اخیر پیشرفت خوبی داشته است گفت :دید شهردار مشهد نسبت به مسایل بین‌المللی قابل تحسین است در حالی که امروز بسیاری از شهرداران فقط جلوی پای خود را می‌بینند اما شهردار مشهد با این اهداف بلند مدت شهر را به سمتی می‌برد که لایق آن است.

دبیر کل سازمان دی 8 با بیان اینکه زیارت امام رضا (ع) آرزوی هر شیعه است، افزود: من در طی 2 سال گذشته به شهر مشهد سفر نکرده بودم اما در این سفر پیشرفت شهر مشهد را کامل حس کردم.

آمادگی شهرداری مشهد برای برگزاری اجلاس‌های دی 8 در مشهد

شهردار مشهد هم دراین نشست گفت: شهرداری مشهد برای برگزاری جلسات و کنفرانس‌های سازمان دی 8 در شهر مشهد آمادگی کامل دارد.

سید صولت مرتضوی افزود: مشهد ظرفیت بسیار مناسبی در حوزه دیپلماسی عمومی دارد و ما این موضوع را مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی گفت: مشهد در سال 2017 پایتخت فرهنگ اسلامی است و عربستان سعودی به هر شکلی به دنبال آن است تا برنامه‌های ما را تحت‌الشعاع قرار دهد اما ما به دنبال برگزاری اجلاس شهرداران کلان‌شهرها و یا وزرای فرهنگ سازمان دی 8 در شهر مشهد هستیم.

شهردار مشهد افزود: شهرداری جایگاه سیاسی ندارد و یک موسسه عمومی غیر دولتی تعریف می‌شود اما ما برای کمک به کشور و دولت از هیچ کمکی فروگذاری نخواهیم کرد و در سال 2017 امیدواریم بتوانیم با برگزاری هفته‌های فرهنگی، مشهد را بیشتر به جهانیان معرفی کنیم.

مرتضوی تصریح کرد: شهرداری مشهد برای برگزاری جلسات و کنفرانس‌های سازمان دی 8 در شهر مشهد آمادگی خود را اعلام می‌کند و از تمام بضاعتی که دارد برای برگزاری این اجلاس‌ها استفاده خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً برگزاری این اجلاس‌ها برای شهر مشهد برکات فراوانی دارد و امیدواریم با این ارتباطات شاهد توسعه پروازهای مستقیم نیز با سایر شهرهای اسلامی نیز باشیم.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار