شهيد مطهري، چشمه سارحكمت مطهر

12ارديبهشت سالروز شهادت شهيد مطهري روز معلم نامگذاري شده است، تا در چنين روزي جايگاه رفيع علم،مقام معلم و پيشقراولان مكتب تعليم وتربيت چون شهيد مطهري را ارج نهاد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ روز معلم فرصتي است تا بار ديگر تلاش خادمان مكتب نوراني علم آموزي را كه زيربنايي ترين نقش را در توسعه هرجامعه اي دارند،گرامي داشت.
در چنين روزي ايران اسلامي معلمي فاضل و عالمي گران سنگ را كه درياي فهم، علم و جهد آن سپر دفاع از مكتب نوراني اسلام در مقايل دين ستيزان بود از دست دادند و اما هرگز انديشه نوراني اين فرزند خلف حوزه و شاگرد برجسته معمار كبيرانقلاب اسلامي فراموش نشد.
تاليف 113كتاب بر گرفته از نديشه هاي ناب و غني اسلامي و دفاع جانانه از مكتب نوراني اسلام از سوي شهيد مطهري، حسد چشم كوردلان گروه سفاك فرقان شد و اين عالم بزرگ ديني را به فيض شهادت رساندند.
اينك شهادت شهيد مطهري بيش از هر زمان ديگر بيانگر جايگاه رفيع علم و مكتب تعليم وتربيت اسلامي است و اين مهم رسالت بزرگي را متوجه خادمان سنگر مدرسه و دانشگاه مي كند.
اينك جامعه معلم ما هر كدام ميراثداران بزرگي براي رسالت مكتب نوراني تعليم وتربيت اسلامي هستند و در اين روز بايد اين مجاهدتهاي فكري و فرهنگي خادمان علم را براي پرورش نسل نونهال و رسيدن به اوج تكامل علمي و خودباوري وخوداتكايي ارج نهاد.
براي توصيف و تيبين جايگاه معلم و دارندگان علم و دانايي كافي است به اين عبارت بيش از پيش توجه كرد،مداد العلماء افضل من دماء الشهدا'.
اينك سنگر تعليم و تربيت حياتي ترين بستر رشد و توسعه فرهنگي است و مشعل دار اين جريان حياتي معلم است كه رسالت آنها آينده جامعه و سرنوشت آينده سازان جامعه را رقم خواهد زد.
امروز بايد گفت: معلمان عزيز، روزتان مبارك باد و تلاش امروزتان نويد بخش فرداهاي روشن است و ايران اسلامي بر مانايي انديشه سبزتان برخود مي بالد.
انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.