برای اولین بار؛

ویدئو مپینگ یک انیمیشن در موزه سینما

قرار است گروهی با تکنیک ویدئو پروژکشن مپینگ اولین نمایش سه بعدی را در موزه سینما انجام دهند.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به تازگی گروهی جوان در ایران،  یک تکنیک جدید را برای نشان دادن تصویر بر سطح سه بعدی در اختیار گرفته‌اند، پروژکشن مپینگ که امروزه با نام ویدئو مپینگ هم شناخته می شود تکنیکی است که به واسطه آن می توان احجام و سطوح نا متعارف را به سطوح نمایشی ویدئویی تبدیل کرد این سطوح می توانند سطوح پیچیده ی صنعتی ،دکورهای نمایشی و یا نمای ساختمان ها باشند. در این تکنیک تصاویر دو یا سه بعدی مجازی توسط نرم افزارها و سخت افزارهایی بر روی این سطوح بصورت واقعی نقش می بندد،نرم افزار با کنترل پروژکتور می تواند تصاویر را با دقت بالا با سطوح حجم هماهنگ و پخش نماید.این تکنیک توسط هنرمندان جهت ایجاد عمق و توهمات نوری/حرکتی جهت جذب مخاطب و یا معرفی برند خاص و یا محصولات آن استفاده می شود که در این پروژه محیط سه بعدی ساختمان است.

فرشید شفیعی مسئول این گروه که قرار است پنج شنبه 16 اردیبهشت در موزه سینمای ایران این تکنیک را به نمایش بگذارند، در خصوص کم و کیف اجرایی این تکنیک و البته تیم اجرایی آن اظهار داشت:ما یک تیم هفت نفره متشکل از فارغ التحصیلان هنر و فارغ التحصیلان دانشگاه شریف هستیم پروژه‌ای که ما درگیر آن هستیم مربوط به ویدیو فیلم است. با فرایندی که ویدیو پروژکتور روی سطوح سه بعدی نمایش می‌دهد در واقع در این پروژه چند ویدیو پروژکتور با هم شبکه می شوند و تصاویر را با هر سایز و اندازه‌ای روی سطوح سه بعدی نمایش می‌دهند.

وی ادامه داد: قرار است که این تکنیک برای اولین بار توسط گروه ما در موزه سینمای ایران یک انیمیشن را به نمایش درآورد و تمام کارهای نرم افزاری آن نیز توسط افراد گروه انجام شود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار