توزیع دفترچه راهنمای "فرار از مرزها" میان پناهجویان اروپا+ تصاویر

قاچاقچیان انسان برای تسریع فرار پناهجویان در اروپا اقدام به توزیع دفترچه راهنمای سفر کردند!

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکسپرس، به تازگی دفترچه راهنمای جامعی از سوی افراد و گروه‌های سودجو بین مهاجران و پناهجویان اروپا توزیع شده که به خوبی به آنها نشان می‌دهد چطور از مرزها فرار کرده و وارد کشورهای اروپایی شوند.

توزیع دفترچه راهنمای

این راهنمای 76 صفحه‌ای مسیر قطارها و اتوبوس‌ها و نقشه کامل جاده‌ها و شبکه ریلی اروپا را برای مهاجران و پناهجویان به تصویر می‌کشد تا به آسانی هرچه تمام و بدون توقف بتوانند راه خود را در قاره سبز پیدا کنند.

مقامات اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرده‌اند که این دفترچه راهنما ممکن است راه را برای ورود تروریست‌ها به این قاره هموار کند. 

گفته می‌شود این دفترچه راهنما از سوی قاچاقچیان انسان، تهیه و در اختیار پناهجویان قرار گرفته است تا در این بحران فزاینده مهاجرت به اروپا به درآمدهای کلان بیشتری از محل قاچاق انسان دست یابند.

توزیع دفترچه راهنمای

طبق قوانین اتحادیه اروپا، مهاجران و پناهجویان باید در اولین کشوری که وارد آن می‌شوند، درخواست پناهندگی دهند. اما بسیاری از مهاجران ترجیح می‌دهند برای پناهندگی وارد کشور دیگری شوند و به همین خاطر از اتوبوس یا قطار برای رسیدن به کشور مورد نظر خود استفاده می‌کنند و حتی بعضا با پای پیاده از اولین کشوری که وارد آن شده‌اند خارج می‌شوند. 

نکته جالب آنکه در این راهنمای سفر علاوه بر جاده‌ها و مسیرهای امن تردد برای مهاجران، زمان حرکت کلیه قطارها و اتوبوس‌ها و قیمت بلیط آنها و همچنین فهرست استراحتگاه‌ها و رستوران‌های بین‌راهی نیز آورده شده است.

توزیع دفترچه راهنمای

علاوه بر این، در بخشی از این راهنما، نکاتی نیز درباره نحوه تردد ایمن در اروپا برای مهاجران نوشته شده و به آنها هشدار داده شده است که در صورت مواجهه با پلیس مرزی یا ایستگاه‌های گشت و بازرسی، مراقب پرسش‌های فریبنده نیروهای پلیس باشند و به هیچ وجه به پرسشهایی که ممکن است باعث بازگردانده شدن آنها از مرز و جلوگیری از ورود آنها به کشور موردنظر شوند، پاسخ ندهند.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار