توافق اتحادیه اروپا و ترکیه راه‌حلی برای بحران مهاجران

سران کشورهای اروپایی برای حل بحران مهاجران تحت فشار هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای‌پی‌اِی، اتحادیه اروپا و سران آن برای حل بحران مهاجران به شدت تحت فشار هستند. تصاویری که هر روزه از مهاجرانی که در سرما می‌لرزند، برای بدست آوردن غذا در صف می‌ایستند یا در کنار حصارها گریه می‌کنند، موجب مطرح شدن این سوال می‌شود: چگونه ممکن است در اروپای معاصر چنین اتفاقی رخ دهد؟

سران کشورهای اروپایی از طرفی برای پاسخ بشر دوستانه به نیازهای مهاجران تحت فشارند و از طرف دیگر برای جلوگیری از ورود آنها به اروپا. توافق اتحادیه اروپا و ترکیه در 18 مارس قدمی بود برای کاهش فشارها بر سیاستمدارانی که مورد انتقاد داخلی قرار گرفته‌اند. «آنگلا مرکل،» صدراعظم آلمان یکی از سیاستمدارانی است که از این توافق بهره می‌برد. در پی توافق مذکور مهاجران غیرقانونی که به یونان می‌آیند به ترکیه بازگردانده و با یک پناهجوی سوری معاوضه می‌شوند.

بنابر قوانین کنونی اتحادیه اروپا، افرادی که تقاضای پناهندگی ارائه نداده‌اند، واجد شرایط پناهندگی نیستند یا از کشور امنی آمده‌اند به طور قانونی از کشور مقصد اخراج می‌شوند. این قانون باعث می‌شود پناهندگان به محض رسیدن به یونان درخواست پناهندگی خود را به ثبت برسانند. البته یکی از اهداف توافق ترکیه و اتحادیه اروپا پیشگیری از سفر مهاجران از طریق دریای اژه و مرگ آنها است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار