کرمان؛

ماراتن جهانی کویر شهداد دوشنبه آغاز می شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: تمامی دوندگان شرکت کننده در ابرماراتن کویر ایران بعداز ظهر امروز وارد کویر شهداد شدند.

ماراتن جهانی کویر شهداد دوشنبه آغاز می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،محمد جهانشاهی اظهار کرد: دوندگان ابرماراتن کویر ایران باحضور در شهداد با استقبال خوب مردم ومسئولان محلی روبرو شدند.

وی با اشاره به این‌که این دوندگان در ابتدای ورود به شهداد از اقامتگاه‌های بوم گردی و کاروانسرای شفیع آباد بازدید کردند، افزود: دوندگان ماراتن شب را در فضای باز منطقه به سرخواهند برد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه ابرماراتن کویر ایران  ساعت 8 صبح  13 اردیبهشت ماه  از محل کاروانسرای شفیع آباد شهداد  آغاز می‌شود،تصریح کرد: در این ابرماراتن 35 دونده از ده کشور جهان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

جهانشاهی گفت: در روز نخست دوندگان 38 کیلومتر طی خواهند کرد تا به کمپ اقامتی خود در دل کویر برسند، در سایر روزها دوندگان بین 35 تا 45 کیلومتر و استثنا در یک روز 75 کیلومتر را خواهند دوید.

وی با تاکید بر این‌که طول مسیر ابرماراتن کویر لوت 250 کیلومتر است، افزود: در این رقابت هیچ جایزه مادی در نظر گرفته نشده و دوندگان تنها سنجش استحکام بدنی، توانایی روحی و خاطره‌ای خوب از ایران را با خود به یادگار خواهند برد.

معاون میراث فرهنگی استان با اشاره به این‌که دوندگان در طول مدت برگزاری این ماراتن غذا نخواهند خورد، افزود: آنها در این مدت تنها آب مصرف می‌کنند.

جهانشاهی با اشاره به این‌که با ما در گرمترین نقطه جهان بدوید شعار اولترا ماراتن راه ابریشم ایران است، افزود: این در شرایطی است که پرونده کویر لوت برای ثبت در فهرست آثار طبیعی جهان بر روی میز یونسکو قرار دارد و در آینده‌ای نزدیک بررسی نهایی آن آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: کویر ، شهداد ، ماراتن ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار