کرمانشاه؛

در دام هکرها گرفتار نشويد

رئيس پليس فتای استان با اشاره به بازار داغ پيام های تبريک و ارسال کارت پستال های ديجيتال در روز معلم گفت: احتمال دارد برخی سودجویان با ارسال بدافزارهای مخرب بدنبال اهداف مجرمانه خود باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛سرهنگ "علی شفيعی"گفت: برخی از دانش آموزان و يا معلمان با توجه به روز معلم اقدام به دانلود کارت پستال های ديجيتال می نمايند تا برای اساتيد و يا همکاران خود ارسال نمايند.

وی افزود: از آنجا که ارائه لينک های دريافت فايل کارت پستال در برخی از سايت ها بصورت فايل های فشرده قرار گرفته است احتمال دارد برخی افراد سودجو با ارسال بدافزارهای مخرب بدنبال اهداف مجرمانه خود باشند.

اين مقام انتظامی اظهار داشت: سودجويان سايبری با استفاده از اين موضوع بدافزارهايی جهت شنود، دسترسی به فايل های خصوصی، امکان برقراری تماس، دريافت و ارسال پيامک برای کاربران در قالب فايل های ضميمه  به کارت پستال ها متصل می نمايند و انرا  برای دانلود در معرض ديد کاربران قرار می دهند.

سرهنگ شفيعی گفت: منبع دانلود در فضای مجازی بسيار مهم است و لازم است کاربران فايل مورد نياز خود را از مراجع رسمی و سايت های معتبر دريافت کنند زيرا در صورت دانلود فايل الوده هم برای خود و هم برای شخصی که پيام را دريافت مي کند ايجاد دردسر می نمايند.

وی نصب انتی ويروس و ديواره آتش را بسيار مهم دانست و تاکيد کرد: ديواره اتش نرم افزاری است که جلوی ارسال و يا نصب بد افزارها را می گيرد و آنتی ويروس نيز آنرا از بين مي برد.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: کرمانشاه ، دام ، هکر ، گرفتار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.