اردبیل؛

اختصاص تسهیلات از صندوق توسعه ملی به توسعه کشت زعفران در گرمی

فرماندار شهرستان گرمی از اختصاص ۱۳۰ میلیارد ریال تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای توسعه و کشت زعفران در این شهرستان گرمی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ میرعلی رحیمی‌زاد افزود: با تلاش‌های انجام شده و عنایت و حمایت استاندار اردبیل نزدیک به 130 میلیارد ریال تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای این کار در نظر گرفته شده است تا بتوانیم شاهد توسعه کشت زعفران در شهرستان با توجه به مزایا و بهره‌وری بالای آن باشیم.

وی گفت: با توجه به اقلیم و آب و هوای منطقه امکان کشت و توسعه این محصول در شهرستان گرمی وجود دارد و با توجه به ظرفیت‌های موجود در سال آینده می‌تواند یکی از قطب‌های تولید زعفران کشور باشد.

فرماندار شهرستان گرمی افزود: باید تلاش شود تا در شهرستان گرمی با روش‌های جدید و استفاده از دانش روز هم محصول تولید شود و هم این تولید به سمت صادرات و ایجاد اشتغال و درآمد برای استان و کشاورزان حرکت کند تا شاهد توسعه شهرستان باشیم.

رحیمی‌زاد با بیان اینکه با همکاری جهاد کشاورزی اطلس مطالعاتی الگوی برتر کشت و کم‌‌آب‌بر همچون زعفران را تهیه کرده‌ایم، تصریح کرد: این طرح به زودی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد تا اقدامات عملی در این زمینه در سطح استان انجام شود.

وی گفت: این تسهیلات برای شرکت تعاونی که بالغ بر 300 نفر سرپرست خانوار را وارد چرخه اشتغال و فعالیت می‌کند ارائه می‌شود تا در سطح بالغ بر 60 روستای شهرستان کشت زعفران انجام می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.