لاريجانی در همایش شورایاران و مدیران محلات تهران مطرح كرد؛

بیش از 400 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد

رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: متاسفانه در حال حاظر بيش از ٤٠٠ ميليارد تومان پروژه نيمه تمام در كشور وجود دارد كه موجب فرسايش نيرو مي شود.

بیش از 400 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران جوان علی لاریجانی رييس مجلس شوراي اسلامي  در همایش شورایاران و مدیران محلات تهران كه امروز(دوشنبه) در فرهنگسرای بهمن برگزار شد با بيان اينكه امروز متوجه شدم شوارايان در كشور سختي هاي زيادي را متحمل مي شوند اظهار داشت:شما  بايد سختي هايي را تحمل كنيد تا بنيان هاي مردمي در كشور نهادينه شود،هرچند اين مسير سخت است اما بايد تحمل كرد و راه حل هاي آن را پيدا كرد.

وي نكات بيان شده توسط شهردار تهران مبني بر كمبود يك أصل براي توجه به شوراياران در برنامه ششم را مهم برشمرد و گفت:متاسفانه يكي از اشتباهاتي كه در سال هاي پس از انقلاب صورت گرفت، در خصوص ساماندهي امور ديواني بود كه تلاش شد همه ي امور به دست دولت سپرده شود.

رييس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد:اما در سال هاي بعد در اين خصوص تمهيداتي انديشيده و برخي از امور به مردم واگذار شد.

لاريجاني با اشاره به اينكه يكي از سياست هاي  أصل ٤٤ كه از سوي مقام معظم رهبري به مجلس ابلاغ شد در اين خصوص بود بيان كرد:هرچند با تصويب مجلس شوراي اسلامي موضوع إرجاع و حل و فصل برخي از امور به مردم تصويب شد اما اين امر محقق نشد که این پروژه‌های نیمه تمام در کشور باعث فرسایش نیروها و انرژی‌ها می‌شود.

لاریجانی با اشاره به اظهارات شهردار تهران در این جلسه اظهار کرد: همانطور که آقای قالیباف گفتند باید اصلی را قائل باشیم که تا جایی که ممکن است کارها را به مردم واگذار کنیم که این اصلی درست و متین است.

وی مطرح كرد : امروز افرادي که مسؤول امور حکومتی هستند باید وظيفه خود را يعني فراهم كردن عیش حلال براي مردم انجام دهند.

رييس قوه مقتنه ادامه داد: هرچند در سالهای اخیر به اهتمام شورای شهر و شهردار تهران در همه نقاط تهران زمینه هایی برای تفرج مردم فراهم شده است اما هنوز کافی نیست.

لاریجانی بیکاری و مشکل معیشت را از جمله مشكلات فعلي كشور برشمرد و تصريح كرد : هرچند در سالهای اخیر عوامل بيروني همچون تحریم‌ها بر اين مساله تاثیرگذار بوده اما همه مشکلات به آن ارتباطی ندارد و مسائل داخلی نیز بي تاثير نبوده است.

**بدنه جامعه رشد نمي كند مگر با مشورت مردم

وي در ادامه با بيان اينكه يكي از مشکلات جوامع کمونیستی مشورت نكردن با مردم بوده است گفت: در همين راستا اگر مشورت با مردم در كشور صورت نگیرد بدنه جامعه رشد نمی‌کند.

رييس مجلس شوراي اسلامي سوال در تهران بزرگ چطور می‌شود با مردم مشورت کرد را موضوع مهمي دانست و بيان كرد: قطعا بخشی از آن انتخاب نماینده است اما با توجه به اينكه آحاد مردم نمی توانند در تصمیم‌گیری‌ها شرکت داشته باشند شورایاری های محلات گزينه مناسبي هستند .

لاريجاني اظهار داست: امیدوارم دوستان ما در شورای تهران پیشنهادات خود را در قالب لایحه یا موادی در برنامه ششم توسعه ارائه کنند تا ما نيز آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

وي مطرح كرد:چند سال گذشته پروژه مديريت شهري كه بايد به بدنه جامعه داده شود در مجلس مطرح و تصويب شد اما شورای نگهبان به این مصوبات ایراد گرفت و گفت که قانون اساسی اجازه گرفتن اختیارات وزیران را نمی دهد.

به گفته ي رييس قوه مقتنه این موضوع باید سامان پیدا کند و در مجمع تشخیص مصلحت بررسی و مشخص شود.

لاريجاني خطاب به شوارايان حاظر در همايش گفت: باید در کارها همتی بلند داشته باشیم چرا كه هرشخصي همتش بلند باشد پشتکارش زیاد می‌شود .

وي مطرح كرد: در حال حاضر يكي از موضوعاتي كه در كشور مطرح است وحود بیش از 400 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام است که موجب فرسایش نیروها است.

رييس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد:بهتر است در عوض اينكه چند پروژه نيمه كار در كشور وجود داشته باشد به طور مثال دو پروژه را آغاز كرده و تا انتها تكميل كنيم، متاسفانه اين روش در سيستم اداري ايران باب شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار