راهنمای "خرید تردمیل"

اگر قصد سوزاندن چربی خود را دارید این مطلب را از دست ندهید.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اگر شما تصميم داريد كه يك تردميل بخريد، در‌ درجه نخست بايد اطلاعات لازم را در‌مورد آن به‌دست آوريد. سپس در مغازه‌های مختلف مدل‌های گوناگون را امتحان كرده و با يكديگر مقايسه كنيد تا به بهترين دست يابيد!
 
سعي كنيد در هنگام خريد به خصوصيات زير در دستگاهي كه مي‌خريد توجه كنيد:
 
بدنه: فولاد فشرده معمولا" مقاوم‌تر از آلومنيوم اما سنگين‌تر از آن است و حتما" بايد با مواد ضد زنگ پوشيده شود تا تردميل زنگ نزند. روي دستگاه انتخابي خود راه برويد. اگر احساس می كنيد شل و لق است، از خريد آن اجتناب كنيد. همچنين در هنگام خريد دقت كنيد كه در بدنه تردميل به جای پيچ و مهره از جوش برای اتصال قطعات استفاده شده باشد. پيچ و مهره به مرور زمان شل می شود.در ضمن از تردميل‌هايی كه بدنه آنها تماما" پلاستيك است پرهيز كنيد.
 
دسته: محل قرارگيری دسته‌ها در دستگاه مساله بسيار مهمی است.اگر می خواهيد تردميلی بخريد كه دسته‌هايش در جلو يا در دوطرف دستگاه باشد، اطمينان حاصل كنيد كه دسته‌ها شل نباشد و در هنگام حركت يا دويدن شما به بازويتان نخورد.
 
موتور: بيشتر تردميل‌های خانگي داراي موتور با جريان برق مستقيم هستند اما تردميل‌هايی كه براي باشگاه‌های بدن‌سازي طراحی می شوند ممكن است دارای موتور با جريان برق متناوب يا جريان برق مستقيم باشند.موتور‌های با جريان برق متناوب در هنگام كار پرسروصدا‌ تر بوده و معمولا" نياز به جريان برق اختصاصی دارند.
 
قدرت موتور: قدرت موتور تردميلی را كه مي‌خواهيد بخريد كنترل كنيد.اگر قدرت موتور دستگاه برحسب اسب بخار سنجيده شود اطمينان يابيد كه عدد آن بيشتر از 1.5 باشد.دستگاهی كه قدرتش كمتر از 1.5 اسب بخار باشد ممكن است به‌سرعت خراب شود.
 
سرعت: بيشتر تردميل‌ها سرعتی بين صفر تا 10 ساعت/مايل (صفر تا4.5ثانيه/متر) دارند.يك تردميل خوب بايد با شيوه راه رفتن شما كه در آن احساس راحتي مي‌كنيد، هماهنگ باشد.يك سرعت شروع 0.5 ساعت/مايل(20 ثانيه/سانتي‌متر) يا كمتر به‌دلايل ايمني بسيار مهم است.
 
تسمه: اطمينان حاصل كنيد كه درازاي تسمه دستگاه به‌حد كافي براي بلند‌ترين گام شما مناسب باشد.عرض تسمه نيز بايد به‌اندازه‌اي باشد كه دست شما به‌راحتي به دسته‌هاي تردميل برسد.
 
تحمل وزن: هر تردميلي تا وزن مشخصی را می تواند تحمل كند.به یاد داشته باشيد فشاري كه از طرف شما در حين دويدن به دستگاه وارد می شود خيلي بيشتر از وزن طبيعی شماست.
 
ايمني در حركت: بعضي از تردميل‌ها داراي گيره‌اي هستند كه با اتصال به لباس ايمني شما را در حين حركت تضمين مي‌كنند، به‌طوري كه اگر در هنگام راه‌رفتن يا دويدن تعادل خود را از‌دست بدهيد با تكان ناگهاني شما گيره از لباس كنده شده و دستگاه به‌طور اتوماتيك خاموش می شود.اگر در زمره افرادي هستيد كه نمي‌توانيد تعادل خود را به‌خوبي حفظ كنيد يا كودك شيطانی در خانه داريد، از اين ويژگي در تردميل غافل نشويد.
 
اثر ارتجاعي: محل حركت شما روي تردميل نبايد حالت فنري يا ارتجاعي زياد داشته باشد.اين امر از لرزش و تكان‌های شديد دستگاه در هنگام دويدن و راه رفتن سريع می كاهد.
 
تنظيم شيب: روش‌هاي متعددی براي تنظيم شيب تردميل وجود دارد.از سيستم‌هاي اتوماتيك گرفته كه متناسب با ضربان قلب شما تغيير مي‌كند تا روش‌هاي دستي تنظيم شيب. در هنگام خريد تردميل‌های اتوماتيك مراقب باشيد كه تنظيم شيب آن پرسروصدا نباشد و سبب لرزش تردميل در هر درجه نشود.
 
صفحه كنترل: معمولا" بيشتر تردميل‌ها داراي يك صفحه كامپيوتري روي دسته جلويي خود هستند كه از نوع ساده تا بسيار پيچيده تقسيم مي‌شود.با استفاده از صفحه كنترل هرآنچه شما از تردميل خود انتظار داريد، به‌راحتي تنظيم مي‌كنيد.كار‌هايي مانند خاموش و روشن كردن و يا تنظيم سرعت انتخابي.البته قيمت يك تردميل تحت تاثير پيچيدگي صفحه كنترل است.بنابراين تنها آن چيزي را بخريد كه مطمئن هستيد به‌طور مرتب استفاده مي‌كنيد.
 
نمايشگر ضربان قلب: اين بخش يكي از مشخصات اختياري است.در بعضي از نمونه ها گيره‌هايي كه به لاله گوش يا انگشت مي‌چسبد، ضربان را محاسبه مي‌كند كه دقت آن كمتر از نمايشگر‌هايي است كه با اتصال به قفسه سينه ضربان را محاسبه مي‌كند.براي افرادي كه ناراحتي قلبي دارند و نبايد ضربان قلب آنها از حدي بالاتر رود وجود اين ويژگي امر مهمي است.
 
قيمت: هرچند به‌اندازه‌اي كه پول دهيد، آش مي‌خوريد اما بايد به‌خاطر داشته باشيد كه اگر مي‌خواهيد يك تردميل كاملا" اتوماتيك و با امكانات عالي و البته قيمت بيشتر بخريد، بهتر است عاقلانه تر عمل كنيد.به‌جاي آنكه مبلغي گزاف صرف خريد تردميلي با امكانات آنچناني بكنيد يك تردميل خوب و معمولي بخريد و با پول باقي‌مانده شرايط لازم براي كار با تردميل را در خانه خود فراهم آوريد.اگر شما امكان و انگيزه لازم براي كار با تردميل را به مرور زمان از دست بدهيد هم پول و هم سلامت‌تان را به باد خواهيد داد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۵۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
ممنونم . واقعا خیلی عالی بود. من واقعا استفاده کردم.
آخرین اخبار