نبود قانون کپی رایت به شعر آسیب کمتری می‌زند

آسیب نبود قانون کپی رایت در حوزه شعر کمتر است.

محمدرضا طاهری، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آنکه به قانون کپی‌رایت در کشورمان تا حدودی بی‌توجهی می‌شود، گفت: قانون کپی‌رایت در بحث فیلم و موسیقی نیز برای مردم جا نیفتاده است. البته این مسئله در حوزه‌های دیگر هم دیده می‌شود، منتهی آسیب آن در حوزه شعر کمتر است. به دلیل آنکه خود شاعران در این زمینه پیشقدم هستند و آثارشان را در صفحات مجازی در دسترس مخاطبان قرار نمی‌دهند.

وی افزود: گاهی نیز شاعران پس از مدتی در جریان قرار می‌گیرند که اثر آن‌ها در صفحه‌ای انتشار یافته است. رویه درست این است که در حوزه موسیقی و موسیقایی قبل از استفاده از اثر شاعر به وی اطلاع دهند.

طاهری در همین رابطه اظهار داشت: هنگامی که اثر شاعری بدون اطلاع وی در اثر موسیقایی استفاده شود، توسط وی قابل پیگیری نخواهد بود. مشکل آن است که قانون بازدارنده‌ای برای جلوگیری از استفاده اثر شاعر بدون اجازه وجود ندارد.

این شاعر با اشاره به آنکه مشکل شاعران در برداشت‌های مضمونی از اثرشان است، اظهار داشت: شاعری که استعدادی در زمینه سرودن شعر ندارد، از مضامین شعری شاعر دیگر استفاده و آن را منتشر می‌کند. این مسئله آسیب بیشتری به شعر می‌زند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار