گسترش حاشیه‌نشینی یکی از مهم‌ترین مشکلات شهری

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات کلانشهرها گسترش پدیده حاشیه‌نشینی است.

گسترش حاشیه‌نشینی یکی از مهم‌ترین مشکلات شهری

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، سید مجتبی علوی مقدم در همایش روز شوراها در شهرستان سبزوارافزود: هم اکنون بسیاری از کلان‌شهرهای کشور به مشکل حاشیه نشینی دچار شده‌اند که باید با تدابیری مدرن و اقدامات عمرانی از گسترش این معضل جلوگیری کنند.

وی بر لزوم توجه به توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی توسط شوراهای اسلامی تاکید کرد و ادامه داد: شهرداریو شورای شهر باید بر اساس دستورالعمل برنامه‌های عملیاتی، راهکارهایی را برای کسب درآمدهای پایدار و توجه به اقتصاد شهری ارائه دهند.

علوی مقدم با بیان اینکه در برنامه‌ریزی‌های شهرداری‌ها و شوراها باید موضوع اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گیرد، افزود: ریاست جمهوری در روز ملی شوراها قول ارسال لایحه خودکفایی شهرداری‌ها و مدیریت شهری را به مجلس شورای اسلامی داده‌اند و امیدواریم با همفکری و تعامل سازنده دولت و مجلس این طرح نیز به تصویب برسد تا تحولی عظیم در موضوع درآمدهای پایدار ایجاد شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت:بالغ‌بر 73 شهرداری و شورای شهر در سطح استان در حال فعالیت هستند،

وی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات شوراها نبود آگاهی کامل نسبت به قوانین است و تمامی قوانین در زمان‌های مختلف تدوین‌شده که متأسفانه به دلیل برخی نا همخوانی‌ها نیازمند تغییرات اساسی است.

علوی مقدم ادامه داد: زمانی که قوانین جدید در مرحله بررسی و آزمایش قرار گیرد می‌تواند شرایط مطلوبی برای به‌روزرسانی و اصلاح برخی قوانین باشد.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.