اهواز؛

برداشت 32 هزار تنی محصولات پاییزه در رامشیر

مدیر اداره جهاد کشاورزی رامشیر از برداشت بیش از 32 هزار تن محصولات پاییزه در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی هنرمندیان برداشت محصولات پاییزه از 20 فرودین ماه آغاز شده است و تا 22 اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد.

هنرمندیان افزود: 32 هزار هکتار اراضی به کشت گندم اختصاص داشته است که تاکنون 13 هزار هکتار آن با میانگین برداشت 2،5 تن در هر هکتار برداشت و 28 هزار تن گندم تولید شده است.

وی  با بیان اینکه میانگین برداشت گندم در هر هکتار حدود 800 کیلوگرم نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، عنوان کرد: تاکنون 60 میلیارد تومان بهای گندم به حساب کشاورزان واریز شده و 40 درصد پول گندم هنوز پرداخت نشده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی رامشیر خاطرنشان کرد: از سطح 40 هکتار مزارع کلزا عملیات برداشت 20 هکتار انجام و 20 تن کلزا تولید شده است. میانگین برداشت کلزا در هر هکتار 1،5 تن پیش بینی شده بود اما به علت بروز سیلاب و بارش‌ها و خسارت قابل توجهی که به اراضی رامشیر وارد شد، این رقم به یک تن در هر هکتار کاهش یافت.

هنرمندیان بیان کرد: همچنین عملیات برداشت 2500 هکتار از اراضی جو انجام شده و 4 هزار تن جو برداشت شده است که 2 هزار تن آن را تحویل مراکز خرید داده‌ایم و مابقی میان دامداران توزیع شده است.

وی اظهار کرد: 120 دستگاه کمباین جهت عملیات برداشت در این شهرستان مستقر شد‌ه‌‌اند و 4 مرکز خرید نیز فعاال هستند.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.