اهواز؛

استفاده از ظرفیت هتل دستگاه های دولتی در بخش گردشگری خوزستان

استاندار خوزستان از استفاده بهینه از ظرفیت خالی هتل دستگاه های دولتی برای حمایت از دفاتر گردشگری و برگزار کنندگان تور در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،دکتر عبدالحسن مقتدایی گفت: هتل دستگاه های دولتی ظرفیت های خالی زیادی دارد که از این ظرفیت های خالی می توان برای حمایت از دفاتر خدماتی و برگزار کنندگان تور در استان استفاده کرد.

مقتدایی افزود: از همه ظرفیت های خالی می توان با هماهنگی و مدیریت استفاده کرد و حتی در این زمینه می توان تخفیف هایی را نیز برای حمایت از برگزار کنندگان تور اعمال کرد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه حلقه اتصال میراث فرهنگی و مردم امکانات گردشگری است، خاطر نشان کرد: نمی توان مردم را به جایی هدایت کرد ولی امکانات را برای استفاده به ان منطقه سرازیر نکرد، باید پیش از اینکه محل برای حضور مردم معرفی شود زیرساخت های مورد نیاز گردشگر تامین شود.

مقتدایی با اشاره به اینکه باید سیاست های تشویقی برای گردشگری استان با شرایط استان سازگاری داشته باشد، خاطر نشان کرد: باید توجه داشت که در شرایط کنونی نیاز استان در بخش گردشگری چیست، بر اساس نیاز های استان سرمایه گذار را برای حضور در این بخش راهنمایی کرد و سپس برای حمایت از وی از سیاست های تشویقی استفاده کرد.

وی گفت: پیشنهاد سیاست های تشویقی در بخش سرمایه گذاری و میراث فرهنگی باید بر اساس قانون و توجیهات مورد نیاز باشد و بدون توجیه و بندهای قانونی این پیشنهادها تنها روی کاغذ خواهد ماند.

استاندار خوزستان با اشاره به تلاش های انجام شده برای ثبت جهانی شوش اظهار داشت: جشن جهانی شوش با تلاش های زیادی محقق شد، این تلاش ها با بسیج همه دستگاه های خدماتی در شوش و سایر شهرهای مجاور به نتیجه رسید در یک دوره کوتاه بیش از 100 ماشین نخاله از عرصه محوطه شوش تخلیه شد و این یک موفقیت است.

مقتدایی تاکید کرد: با توجیهات قانونی و علمی توانستیم شوش را ثبت جهانی کنیم و به این دلیل باید کوشید تا در هر بخشی که تقاضای استفاده از شرایط خاصی وجود دارد از بندهای قانونی و راهکارهای توجیه شده استفاده شود.

وی  بیان داشت: راه اندازی سایت موزه در استان خوزستان نیازمند تامین زیرساخت ها و فراهم کردن نیروی کارامد انسانی و.. است که باید ابتدا برای این مسائل چاره اندیشی شود و سپس برای راه اندازی چنین سایت هایی اقدام کرد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.