واکسینه کردن 900 هزار رأس دام در استان مرکزی علیه بیماری تب مالت

مسئول مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از واکسیناسیون ۹۰۰هزار راس دام سبک و سنگین در استان مرکزی علیه بیماری تب مالت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گنجی گفت: ۹۰۲هزار و ۳۳۱ رأس دام سبک و سنگین طی سال ۹۴ در استان مرکزی بر علیه بیماری تب مالت(بروسلوز) واکسینه شدند.

وی افزود: استان مرکزی به واسطه شرایط اقلیمی و جغرافیایی در محل ترانزیت دام و فرآورده‌های خام دامی قرار دارد و این مهم احتمال شیوع و انتقال بیماری‌های مختلف دامی را به طور بالقوه در استان افزایش داده است.

گنجی با اشاره به اهداف اداره کل دامپزشکی تاکید کرد: یکی از اهداف این ارگان برنامه‌ریزی دقیق و صحیح در خصوص ایمن‌سازی دام‌ها در برابر بیماری‌هایی نظیر تب برفکی، آبله، شاربن و مبارزه با بیماری‌های مشترک مانند بروسلوز(تب مالت)، سل و هاری است که برای برآورده شدن این هدف، سال گذشته در مجموع حدود چهار میلیون رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های دامی مایه‌کوبی شدند.

مسئول مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به اقدامات حوزه شناسایی و ریشه‌کن کردن بیماری‌های دامی و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بیان کرد: اداره کل دامپزشکی در چند سال اخیر با استفاده از فناوری روز و به کارگیری سامانه اطلاعات جغرافیای بیماری‌های دامی در سه سطح شهرستان، استان و کشور، امکان گزارش‌دهی عملیات بررسی و تعیین کانون بیماری را در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم کرده است.

انتهای پیام/س
برچسب ها: واکسن ، دام ، تب مالت ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.