ساخت نیروگاه برق در ساوه

نیروگاه برق یكهزار و 200 مگاواتی به شیوه سیكل تركیبی با مشاركت سرمایه گذاران بلژیكی در شهرستان ساوه ساخته می شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، استاندار مرکزی در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی با اعلام این خبر گفت: ساخت این نیروگاه در ساوه به عنوان یك زیرساخت مهم در تامین انرژی، با سرمایه گذاری یك میلیارد یورو در دستور كار است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران این طرح مهم حوزه نیرو، با تصویب نامه شورای سرمایه گذاری اقتصاد مراحل اجرائی آن را پیگیری می كنند و مقرر شده است انرژی الكتریكی تولیدی در این نیروگاه سیكل تركیبی به مدت شش سال به صورت تضمینی توسط دولت خریداری شود و سپس ، سرمایه گذاران انرژی الكتریكی تولیدی را به روش رقابتی به فروش برسانند.

زمانی قمی بیان كرد: هفته آینده در نشستی كه با اداره كل منابع طبیعی، راه و شهرسازی، اقتصاد و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و جهاد كشاورزی این استان برگزار می شود، زمین این نیروگاه در شهرستان ساوه جانمایی می شود و ظرف مدت 10 روز در اختیار متقاضیان سرمایه گذاری از كشور بلژیك قرار می گیرد.

زمانی قمی، با بیان اینكه كارگروه ساماندهی سرمایه گذاری خارجی با همكاری وزارت كشور و امور خارجه در كشور تشكیل شده، گفت: استان های اصفهان، مركزی، قزوین، چهار محال بختیاری و یزد در یك گروه برای سرمایه گذاری خارجی قرار گرفته اند كه مدیریت جمع آوری و معرفی طرح ها برای سرمایه گذاری خارجی هر شش ماه برعهده یكی از این استان ها است.

وی ادامه داد: استان مركزی در شش ماه نخست باید طرح های مناسب در حوزه سرمایه گذاری خارجی این استان ها را جمع آوری و تدوین كند تا در زمان حضور هیات های سرمایه گذاری خارجی بر اساس اولویت معرفی شوند و از فرصت های پیش آمده بهره گیری مناسب شود.

استاندار استان مركزی با یادآوری آغاز عملیات اجرائی ساخت كوره ذوب سیلیس در شهرستان دلیجان گفت: قرارداد ساخت این كوره با شركت لیپیس آلمان در كارخانه ساینای در دلیجان با اعتباری بالغ بر 36 میلیون یورو منعقد شده است.

زمانی قمی افزود: ساخت این كوره به دلیل تحریم ها و استفاده دوگانه و چندگانه از فناوری به تعویق افتاده بود كه با اجرائی شدن برجام، قرار داد ساخت آن با آلمان ها نهائی شده است.

وی ادامه داد : پیگیری ایجاد بندر خشك با كمك گروه وابسته به سازمان بنادر كشور در شهرستان زرندیه در دست انجام است و ایجاد این بندر نیازمند استقرار گمرك و تصویب اجرای یك خط فرعی از خطوط راه آهن اصلی دارد.

زمانی قمی گفت: بندر خشك، بندر پس كرانه است كه مزایای بسیاری از جمله تسریع در امر صادرات در بنادر آبی و هوایی، كاهش فساد و ماندگاری بیشتر كالاها در بندر های آبی را به همراه دارد.

وی، رسیدگی به طرح شركت ایرانیان را یكی از اولویت های ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی استان مركزی عنوان كرد و گفت: این شركت باید برنامه كاری و تضمینی برای اجرای طرح های خود ارائه كند و یا زمینی كه با هدف ایجاد تاسیسات و زیرساخت در اختیار گرفته، به دولت بازگرداند.

انتهای پیام/س

 
برچسب ها: نیروگاه ، برق ، ساوه ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.