اجازه ناتو به رژیم صهیونیستی برای داشتن دفتری در مقر این سازمان در بروکسل

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به رژیم صهیونیستی اجازه دارد در مقر این سازمان در بروکسل، دفتری داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسرائیل نشنال نیوز نوشت: ناتو سه شنبه شب تایید کرد که اسرائیل اجازه دارد در مقر این سازمان در بروکسل دفتری داشته باشد. 

این پایگاه اینترنتی صهیونیستی افزود: این خبر در پی تلاش‌های سیاسی طولانی مدت وزرای امور خارجه و دفاع و همچنین شورای امنیت ملی اسرائیل اعلام شد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و وزیر امور خارجه اسرائیل، از اعلام این خبر استقبال کرد و آن را گامی مهم برای کمک به تامین امنیت اسرائیل خواند. 

روزنامه «تایمز آو اسرائیل» نیز این تصمیم ناتو را نشان دهنده ارتقای روابط این سازمان دفاعی با اسرائیل توصیف کرد و نوشت: اسرائیل عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو نیست، اما در بسیاری از زمینه‌ها با این نهاد همکاری نظامی داشته است و در حال حاضر یکی از شرکای برنامه «گفتگوی مدیترانه» ناتو است. 

تایمز آو اسرائیل افزود: دیوید والزر، سفیر اسرائیل در اتحادیه اروپا نماینده این رژیم در ناتو هم محسوب می‌شود، اما تاکنون هیئت اسرائیلی در این سازمان به رسمیت شناخته نمی‌شد. 

برخی از کشورهای عضو ناتو با تلاش‌های گذشته به منظور افزایش همکاری‌ها با اسرائیل مخالف بودند. آن‌ها می‌گفتند این مسئله می‌تواند به روابط ناتو با کشورهای اسلامی از جمله افغانستان که همچنان یکی از اولویت‌های مهم عملیاتی ناتو محسوب می‌شود، آسیب برساند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار