اردبیل؛

تولید 4 درصد مجموع محصولات کشاورزی کشور در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل 4 درصد تولید مجموع محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی افزود: استان اردبیل 4 درصد تولید مجموع محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است و خوشبختانه اردبیل یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی کشور به حساب می‌آید و درصدد هستیم با افزایش سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی رونق بخش کشاورزی در منطقه را دوچندان کنیم.

وی گفت: ظرفیت بخش کشاورزی استان اردبیل در کشور بی‌نظیر است و این استان در سال‌های گذشته به دستاوردهای عظیمی در حوزه کشاورزی و آبرسانی دست یافته است که این امر امتیازی مثبت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در منطقه به شمار می‌آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل به دلیل دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب و ظرفیت‌های موجود در حوزه کشاورزی توانسته است تنوع تولیدات کشاورزی خود را ارتقاء دهد که از آن جمله می‌توان به کشت محصول کلزا، پسته و زعفران در منطقه اشاره کرد که این محصولات علاوه بر صادرات به کشورهای همجوار بهره‌وری اقتصادی استان را نیز ارتقاء بخشیده است.

سروی در ادامه بیان کرد: با سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی تولید شیر صنعتی در استان اردبیل 20 درصد افزایش می‌یابد و انتظار می‌رود در افزایش تولید شیر صنعتی به نتایج قابل قبولی دست یابیم چرا که با تعامل و همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی با سرمایه‌گذاران منطقه این امر دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار